نوبخت: ما در مورد جبران خسارت هواپیمای اوکراینی نتیجه ای نگرفته ایم

  

محمد باقر نوبخت ، رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران گفت: "ما هنوز به نتیجه نرسیده ایم" در مورد پرداخت غرامت هواپیمای اوکراینی که در ژانویه سال گذشته توسط سپاه پاسداران سرنگون شد.

وی در مصاحبه ای که روز شنبه 12 دسامبر در خبرگزاری ایلنا منتشر شد ، اخباری را که تاکنون منتشر شده است "حدس و گمان" توصیف کرد.

پیش از این روزنامه "شرق" گزارش داده بود كه ایران 200 میلیون یورو غرامت پرداخت خواهد كرد ، اما اظهارات آقای نوبخت نشان داد كه دولت درباره میزان و نحوه پرداخت آن تصمیم نگرفته است.

پیش از این گزارش شده بود که هواپیمایی بین المللی اوکراین به تنهایی 200 میلیون دلار از ایران برای جبران خسارات غیر مالی درخواست کرده است.

 پس از اطلاع از جزئیات حادثه ، میزان غرامت تعیین خواهد شد.

مقامات دولت اوکراین همچنین گفتند که پس از اطلاع از جزئیات حادثه ، میزان غرامت تعیین خواهد شد.

هواپیمای اوکراینی با پرواز شماره 752 صبح روز  دی‌‌ماه ۹۸  توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران سرنگون شد و همه 176 سرنشین آن کشته شدند.

مقامات دولت اوکراین و همچنین انجمن خانواده های قربانیان پرواز 752 ، که موضوع سرنگونی هواپیما توسط برخی از خانواده های قربانیان را دنبال می کند ، بارها تأکید کرده و آن را "جرم" توصیف کرده اند که آنها می خواهند قبل از دریافت غرامت از حقیقت مطلع شوند. .


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.