سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: ما به بایدن نه پیامی داده‌ایم، نه پیامی گرفته‌ایم

 سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه ایران منتظر اقدامات علمی از جانب بایدن است ، خبر انتقال پیام ایران توسط عباس عراقچی ، معاون وزیر خارجه ایران به مقامات دولت بایدن را تکذیب کرد و گفت: "ما هیچ پیامی ارسال نکرده ایم و دریافت نکرده ایم."


سعید خطیب زاده در مصاحبه ای که روز یکشنبه 20 دسامبر در روزنامه همشهری منتشر شد ، گفت كه اظهارات بایدن "تفاوت آشکاری" با عملکرد دولت ترامپ دارد و به رئیس جمهور منتخب آمریکا توصیه كرد كه به برجام برگردد.


مقامات جمهوری اسلامی ایران در هفته های گذشته بارها اعلام کرده اند که آماده مذاکره مجدد در مورد شورای امنیت سازمان ملل نیستند و دولت بعدی ایالات متحده باید تحریم ها را لغو کرده و به برجام بازگرداند.



مذاكره با ایران "بسیار دشوار" خواهد بود


جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب آمریکا قبلاً گفته بود كه متعهد است كه به برجام  برگردد ، اما مذاكره با ایران "بسیار دشوار" خواهد بود.


وی همچنین بر لزوم مذاکره درباره آینده برنامه هسته ای ایران و برنامه موشکی آن تأکید کرد که با مخالفت صریح مقامات دولت ایران روبرو شد.


سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین با نشان به بعضی اختلاف‌نظرهای داخلی در ایران درب مورد تصویب لوایح وابسته به پولشویی اظهار داشته است که در صورت «لغو تحریم‌ها»، با توجه به اینکه ایران در لیست سیاه پولشویی گروه ویژه اقدامات مالی قرار دارد، ممکن است «مشکلات مالی حتی با کشورهای دوست باقی بماند».


سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد که آنها منتظر "تصمیم مقامات" در این زمینه هستند تا بتوانند اقدامات لازم را برای حذف ایران از لیست سیاه پولشویی انجام دهند.





Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.