سازمان هواپیمایی ایران: ما در واردات واکسن فایزر مشکلی نداریم

 تورج دهقان زنگنه،  ، رئیس سازمان هواپیمایی ایران ، گفت که این آژانس "مشکلی" برای وارد کردن هر گونه واکسن ، از جمله فایزر ، علیه ویروس کرونا ندارد.

اظهارات وی در حالی صورت گرفت که مصطفی غنی ، رئیس کمیته علمی کمیسیون مبارزه با فساد اداری ایران ، اخیراً گفت ، "به دلیل کمبود امکانات و شرایط ، هواپیما و سیستم حمل و نقل نمی توانند واکسن کرونا فایزر را وارد کنند و ما آن را لغو کردیم.

روز چهارشنبه 16 دسامبر ، رئیس سازمان هواپیمایی ایران در مصاحبه با خبرگزاری ایران (ایرنا) این ادعا را رد کرد.

وی گفت: "ایران ایر و شرکت ماهان در حال حاضر شرایط لازم برای واردات انواع واکسن کرونا را دارند."

زنگنه افزود که این دو شرکت هواپیمایی "آماده و قادر به استفاده از یخ خشک برای تأمین دمای لازم برای واردات هر واکسنی از جمله فايزر هستند که به دمای منفی 70 درجه سانتیگراد نیاز دارد."

به گزارش خبرگزاري  ایسنا ، در حالي كه صنعت حمل و نقل ايران براي واردات واكسن فايزر "آماده" است ، "مشخص نيست كه چرا ايران در انجمن بين المللي واكسن  كرونا ، كواكس اعلام كرد كه واكسن فايزر را نمي خواهد."

این واکسن که به طور مشترک توسط شرکت های آلمانی فایزر  وبیون‌تک تولید می شود ، در تعدادی از کشورها از جمله ایالات متحده ، کانادا و انگلستان مجوز گرفته است.

نتایج تجربی نشان می دهد که این واکسن تا 95٪ در جلوگیری از بیماری COVID-19 موثر است.

مقامات وزارت بهداشت ایران بر تولید واکسن داخلی تأکید دارند و در زمینه واردات ، آنها به طور خاص نام واکسن و کشور مبدا را اعلام نکرده اند.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.