به دلیل بیکاری و درآمد کم ، بسیاری از خانواده ها از خوردن گوشت ، میوه و محصولات لبنی منصرف شده اند.

 مدیرکل دفتر بهبود تغذیه در وزارت بهداشت گفت: طبق مطالعه ای که ما در سه ماه اول امسال انجام دادیم ، تعداد زیادی از خانواده ها مصرف گوشت ، میوه و محصولات لبنی را کاهش داده یا متوقف کرده اند


 50 درصد از این گروه اظهار داشتند كه به دلیل بیکاری یا درآمد پایین تصمیم به حذف یا کاهش این غذاها گرفته اند.



زهرا عبدالله ، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه در وزارت بهداشت ، به روزنامه اعتماد اظهار داشت که این مطالعه در سه ماهه اول سال۹۹ با همکاری انستیتو تحقیقات تغذیه در بین 22000 خانواده در کشور در قالب یک پرسشنامه خود گزارش انجام شده است.


  در آن ، ما از مردم در مورد مصرف گوشت قرمز ، میوه ها و محصولات لبنی سوال کردیم. نتایج اولیه نشان داد که تعداد زیادی از خانواده ها "گوشت ، میوه ها و لبنیات" مصرف یا گوشت ، میوه ها و محصولات لبنی را کاهش داده یا متوقف کردند.



٪70 از جمعیت کشور از پروتئین حیوانی کافی محروم هستند.


زهرا عبدالله تأیید کرد که مقامات وزارت تجارت در گزارش خود در سال 95 اظهار داشتند که 70٪ از جمعیت کشور از پروتئین حیوانی کافی محروم هستند.


وی گفت امروز ، به دنبال شیوع ویروس کرونا ، افزایش مداوم قیمت ها ، افزایش تورم ، بیکاری و کاهش درآمد خانواده ، انتظار می رود که وضعیت تغذیه ای مردم رو به زوال باشد.


 مدیرکل دفتر بهبود تغذیه در وزارت بهداشت هم افزود: مطالعات جدید انجام شده توسط وزارت بهداشت نشان می دهد که عدم امنیت غذایی در هشت استان از جمله سیستان ، بلوچستان ، کرمان ، هرمزگان ، کهگیلویه ، بویراحمد ، خراسان جنوبی و خوزستان بیش از 20 درصد خانوارها هستند. در این مناطق از عدم امنیت غذایی رنج می برند.


به گفته یک مقام مسئول در وزارت بهداشت ، در زمان شیوع کرونا ، تعداد خانواده های فقیر و "افراد سوء تغذیه در کشور" در حال افزایش است و اکنون "افراد مبتلا به سوء تغذیه از طریق شبکه بهداشت شناسایی و به کمیته امداد علوی و بنیاد برکت معرفي می شوند." »


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.