دولت ایران 150 هزار دلار به "بستگان هر قربانی هواپیمای اوکراینی" می دهد

 معاون حقوقی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که پیشنهاد این معاون برای پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان هواپیمای اوکراین در جلسه هیئت وزیران در روز چهارشنبه 10 دسامبر تصویب شده است.


براساس این گزارش ، وزارت راه و شهرسازی در این مصوبه موظف است ترتیب 150،000 دلار یا معادل آن را به یورو به خانواده های قربانیان و بازماندگان ترتیب دهد.


معاون حقوقی رئیس جمهور در بیانیه ای نوشت كه با "پیگیری های" این نهاد ، پرداخت این غرامت "قبل از سالگرد حادثه" تأمین شد.



یک هواپیمای اوکراینی با شماره پرواز PJ 752 در ۱۸ دی‌ماه‌ سال گذشته توسط حداقل دو موشک سپاه پاسداران در نزدیکی تهران سرنگون شد و منجر به کشته شدن همه 176 سرنشین از جمله شهروندان ایران ، کانادا ، اوکراین ، انگلیس و افغانستان شد.


انجمن خانواده های قربانیان پرواز 752 در آستانه سالگرد سقوط هواپیمای اوکراینی در روز دوم دسامبر بیانیه ای صادر کرد و در آن اعلام کرد که دولت ایران در تلاش است فشار بیشتری به خانواده ها برای دریافت غرامت و مصادره مراسم یادبود وارد کند.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.