سخنگوی قضایی: دیوان عالی کشور حکم اعدام روح الله زم را تایید کرد

 سخنگوی قوه قضائیه در جمهوری اسلامی ، روز سه شنبه اعلام کرد که دیوان عالی کشور حکم اعدام علیه روح الله زم ، مدیر کانال  تلگرامي (آمدنیوز) را تایید کرده است.


غلامحسین اسماعیلی در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: "بیش از یک ماه پیش ، دیوان عالی حکم صادره علیه روح الله زم توسط دادگاه انقلاب را بررسی و تصویب کرد."


روح الله زم که در فرانسه زندگی می کرد ، در مهرماه ۹۸ هنگام سفر به عراق دستگیر و به ایران تحویل داده شد.



شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب اسلامی ، به ریاست قاضی ابوالقاسم اسلاواتی ، در ژوئیه سال جاری در 13 مورد ، در 13 مورد ، به "فساد در زمین" متهم شد و به اعدام محکوم شد.



این اتهامات "جاسوسی برای فرانسه و اسرائیل" را شامل می شود ، اما آقای زم تمام ادعاها را رد کرده و می گوید او صرفاً یک روزنامه نگار است.


مقامات دولت ایران روح الله زم و کانال آمدنیوز را به تحریک مردم به خشونت ، به ویژه در اعتراضات دی‌ماه ۹۶ متهم کردند.


اعتراضات در حدود 100 شهر ایران آغاز شد و طبق گزارش های رسمی ، بیش از 30 نفر کشته شدند.




 اتهامات روح الله زم در کیفرخواست صادر شده توسط دادستان کل کشور


از جمله دیگر اتهامات روح الله زم در کیفرخواست صادر شده توسط دادستان کل کشور ، "تشکیل و مدیریت کانال آمد نیوز و صدای مردم" و "همکاری با دولت ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران" و توهین به روح الله خمینی و علی خامنه ای ، رهبران سابق و فعلی جمهوری اسلامی .



اتهام دیگر "تحریک جنگجویان و افراد شاغل در نیروهای مسلح به طریقی برای طغیان ، فرار ، تسلیم یا عدم انجام وظایف نظامی" بود.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.