ایالات متحده: پیشنهاد ما برای کمک به مبارزه با کرونا در ایران باقی خواهد ماند

 وزارت امور خارجه می گوید پیشنهادش برای کمک به ایران در مقابله با اپیدمی کوید -19 "هنوز پابرجاست" اما رهبر جمهوری اسلامی این پیشنهاد را رد کرد.


حساب توییتر وزارت امور خارجه ایالات متحده در پنج توییت به زبان فارسی روز پنجشنبه هجدهم دسامبر تأیید کرد که این کشور برای اولین بار در فوریه سال جاری "پیشنهاد کمک به ایران در این زمینه را کرده است."


https://twitter.com/USAdarFarsi/status/1339309135150657546?s=20


وزارتخانه افزود: "اما آیت الله خامنه ای از كمك آمريكا امتناع كردند." "اگر ایرانی ها فکر می کنند ایالات متحده دشمن آنهاست ، پس او می تواند در قدرت بماند."


وزارت امور خارجه پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود که آماده کمک به مردم ایران برای خلاص شدن از شر ویروس کرونا است ، اما ایران این پیشنهاد را "ادعای مضحک و یک بازی سیاسی" توصیف کرد و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز به او کمک کرد. وی کرونا را منافقانه " توصیف کرد.


اظهارات وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو


وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو این پیشنهاد را در اول  فروردین تکرار کرد و گفت ارسال کمک های بشردوستانه به ایران مجازات نیست.


شرکت آمریکایی Pfizer با همکاری شرکت Biontech آلمان موفق به ساخت واکسن ضد کرونا شده و تزریق این واکسن در ایالات متحده آمریکا طی روزهای اخیر آغاز شده است و عربستان سعودی نیز امروز ، پنجشنبه استفاده از این واکسن را آغاز کرد.


وزارت امور خارجه فارس افزود: "رژیم نباید پول مالیات را نه برای تروریست ها در خارج از کشور بلکه برای بهبود بهداشت ، مدارس ، آب و زیرساخت های مردم ایران هزینه کند."


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.