پرونده معترضان محکوم به اعدام در نوامبر 98 در حال بررسی است

 خبرگزاری ايسنا ، روز شنبه گزارش داد که پرونده سه معترض محکوم به اعدام در دادگاه با حکم دیوان عالی کشور بررسی می شود.

به گفته این خبرگزاری به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور که دیوان عالی کشور اعاده دادرسی سه زندانی محکوم به اعدام را در حوادث ماه نوامبر پذیرفته است و پرونده در شعبه دیگری بررسی خواهد شد.


بنابراین ، احکام اعدام این سه نفر یعنی امیرحسین مرادی ، سعید تمجیدی و محمد رجبی نقض شده و پرونده آنها مجدداً در دادگاه دیگری بررسی خواهد شد.




هشتگ «اعدام نکنید» شش میلیارد بار دیده شده است

در پی  اعلام مجازات اعدام علیه امیرحسین مرادی ، سعید تمجیدی و محمد رجبی ، سه متهم اعتراضات ماه نوامبر در دیوان عالی کشور ، موج مخالفت بی سابقه ای با استفاده از هشتگ "اعدام نكنيد " در شبکه های اجتماعی به راه افتاد.


احکام اعدام علیه امیرحسین مرادی ، سعید تمجيدی و محمد رجبی در مارس 98 اعلام شد. سعید تمجدی و محمد رجبی نیز در اعتراضات نوامبر 98 بازداشت شدند.


در این پرونده علاوه بر حکم اعدام ، امیرحسین مرادی به جرم "شرکت در سرقت مسلحانه در شب" و "خروج غیرقانونی از کشور" به 16 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شد.


سخنگوی قضایی غلامحسین اسماعیلی با تأیید حکم اعدام علیه این سه معترض در 15 ژوئیه ، آنها را به "ارتباط با برخی از گروه های خارج از کشور" متهم کرد.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.