معاون رئیس قوه قضاییه: تاکنون ما 40 تابعیت دوگانه را مجازات کرده ایم

  معاون امور بین الملل دادگستری ایران گفت که جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته 40 ملیت دو تابعیتی را "مجرم شناخته و مجازات کرده است".

علی باقری کنی روز یکشنبه ۱۶ آذرماه در دیدار با هانس ادو موتسل سفیر آلمان ، هشدار اخیر وزارت امور خارجه آلمان در مورد سفر به ایران را "جو سیاسی و رسانه ای" توصیف کرد و گفت: "برای جمهوری اسلامی ایران ، تابعیت مضاعف به معنای" ایجاد یک امتیاز فردی نیست منجر به ریشه کن کردن حقوق وی نمی شود. "

دولت ایران تابعیت مضاعف را نمی پذیرد و مسئله شهروندان دو تابعیتی را که توسط پرسنل امنیتی در ایران بازداشت میشوند ، شهروندان ایرانی می داند.

پرونده های آنها هنوز توضیحی نداده است.

معاون رئیس دادگستری ایران در مورد لیست 40 ملیت دوگانه و پرونده های آنها توضیحی نداده است.

وزارت خارجه آلمان روز شنبه ،۱ اول آذرماه در بیانیه ای اعلام کرد که "مسافرت غیر ضروری" برای "افراد دوگانه آلمانی-ایرانی" به هیچ وجه توصیه نمی شود. "

دولت آلمان دلیل این اخطار را "بازداشت بی دلیل" تعدادی از شهروندان دوتایی آلمان-ایران دانست.

وزارت خارجه آلمان در پی دستگیری ناهید تقوی ، شهروند ایرانی-آلمانی بیانیه صادر کرد.

مقامات جمهوری اسلامی بارها شهروندان دوگانه ایرانی و همچنین اتباع خارجی را به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" و "جاسوسی" بازداشت کرده و در مواردی از آنها به عنوان اهرم فشار در مذاکرات با کشورهای غربی استفاده کرده اند.

در آخرین گزارش سازمان ملل که در تاریخ 15 اکتبر منتشر شد ، همچنین به وضعیت زندانیان دوگانه و خارجی در ایران نشان دهد و دبیرکل سازمان ملل از مبنای بازداشت دو تابعیتی و اتهامات امنیتی آنها ابراز نگرانی کرد.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.