سخنگوی جمهوري اسلامي: موضع کانادا در مورد مسئله هواپیمای اوکراین زیاده‌‌خواهانه است

 علی ربیعی سخنگوی جمهوری اسلامی ، رویکرد کانادا در پیگیری موضوع  شلیک سپاه پاسداران به هواپیمای مسافربری اوکراین را "سیاسی" توصیف کرد و از این کشور خواست تا در امور داخلی ایران دخالت نکند.

ربیعی روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: "ما اظهارات کانادا را بیش از حد جاه طلبانه ارزیابی می کنیم و معتقدیم که این اثرات سوئی بر روند کار دارد." "ما به دولت کانادا توصیه می کنیم بدون دخالت در امور داخلی کشورمان ، روند همکاری های دوجانبه بین ایران و اوکراین را مختل نکند ، زیرا آنها مربوط به دولت ها هستند."

وی افزود: "متاسفانه رویکرد دولت کانادا در مورد سقوط هواپیمای اوکراین کاملاً سیاسی و غیرقانونی است. آنها همچنان به اظهارات سیاسی می پردازند."

نایب رئیس کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران روز یکشنبه اعلام کرد که کانادا به دنبال شکایت از ایران به دادگاه لاهه و اثبات "عمدی" بودن سرنگونی هواپیمای اوکراینی است.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.