164 دانشمند از سراسر جهان درباره آزادی احمدرضا جلالی صحبت می کنند

  164 دانشمند از سراسر جهان برای نجات محقق احمدرضا جلالی ، که در ایران زندانی است ، به ماراتن سخنرانی آکادمیک 24 ساعته در يوتيوب پیوستند.

دانشمند مشهور سر ریچارد رابرتز برنده جایزه نوبل پزشکی است و قبلاً 150 امضای برندگان جایزه نوبل را برای آزادی احمدرضا جلالی جمع آوری کرده است. در ماراتن سخنرانی دانش پژوهانی از سراسر جهان از حملات ایتالیا ، استرالیا ، کانادا ، سوئد و ایالات متحده شرکت داشتند.

این ماراتن از ساعت 5:30 بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت تهران آغاز شد.

احمدرضا جلالی در ماه اردیبهشت ۹۵ هنگامی که برای اقامت در یک کنفرانس علمی از محل اقامت خود در سوئد به ایران سفر کرد ، به اتهام "جاسوسی" دستگیر شد و از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به اعدام محکوم شد.

سازمان ملل و عفو بین الملل از اعدام وی ابراز نگرانی کرده اند و طی روزهای اخیر چندین سازمان حقوق بشری خواستار تعلیق این حکم شده اند.

پیش از این ، برندگان جایزه نوبل از رشته های مختلف و از سراسر جهان طوماری را امضا کردند که از رهبر جمهوری اسلامی ، آیت الله علی خامنه ای خواستار آزادی پزشک و محقق ایرانی-سوئدی بود تا وی بتواند به خانه خود بازگردد.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.