وزارت بهداشت: یک میلیارد یوروی مبارزه با کرونا بعد از شش ماه نرسید

 سعید نمکی، وزیر بهداشت، طی یادداشتی با اشاره به آغاز موج سوم کرونا در ایران، اظهار داشت : «موج حمله جدیدی شکل گرفته، یک میلیارد دلاری که رهبری از صندوق توسعه موافقت کردند ماه‌هاست به جز سهم کوچکی نگرفته‌ام.»

وزیر بهداشت از سرنوشت این بودجه نیز ابراز بی‌اطلاعی کرد و اظهار داشت که نمی‌دانم آن را «برای کدام کار مهمتر گذاشته‌اند».

احمد امیرآبادی چهارشنبه دوم مهر ماه در صفحه توییتر خود نوشت: «مجلس از چگونگی واگذاری و هزینه کرد یک میلیارد یورویی خط اعتباری مربوط به مبارزه با بیماری کرونا تحقیق وتفحص می‌‎کند.»

وزارت بهداشت: یک میلیارد یوروی مبارزه با کرونا بعد از شش ماه نرسید

تخصیص یک میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی

موضوع تخصیص یک میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی که مدل تغییر یافته حساب ذخیره ارزی است، در اسفند ماه ۹۸ پس از اوج گیری شیوع کرونا در ایران مطرح شد و حسن روحانی در هفتم فروردین ماه نامه‌ای مربوط به این برداشت را به علی خامنه‌ای ارسال کرد.

براساس قانون فعلی برداشت از صندوق توسعه ملی باید مورد تایید رهبر جمهوری اسلامی قرار گیرد ولی علی خامنه‌ای در شرایط موج اول کرونا بعد از ۱۱ روز در هجدهم فروردین ماه با موافقت کرد،

اکنون و با گذشت نزدیک به شش ماه از مطرح شدن اختصاص یک میلیارد یورو به مبارزه با کرونا، مقام‌های وزارت بهداشت از عدم دریافت این مبلغ خبر می‌دهند.

اظهارات ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت،

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، نیز چهارشنبه در یک برنامه تلویزیونی به شدت از کمبود امکانات و بودجه در شرایط کرونا انتقاد کرد و اظهار داشت: «صبر و تحمل و توان پزشکان و پرستاران هم حدی دارد.

حریرچی با تاکید براینکه «دست خالی نمی‌شود با کرونا جنگید و پیروزی خواستن مستلزم فراهم بودن امکانات است»، اظهار داشت: «روسیاهیم که پرسنل بهداشتی ما سه چهار ماه است که نه کارانه، نه اضافه‌کار، بلکه حتی اصل حقوقش را دریافت کرده که کمتر از حداقل حقوق تعیین شده از سوی وزارت کار است.»

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.