بلومبرگ: دولت آمریکا در حال بررسی طرح تحریم کل سیستم مالی رژیم ایران است

 خبرگزاری بلومبرگ خبر داد که دولت دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در حال بررسی تحریم‌های جدید برای قطع ارتباط اقتصاد ایران با جهان است. این تحریم‌ها ۱۴ بانک و کل بخش مالی را هدف قرار خواهد داد.



بر اساس این گزارش، این اقدام که دسترسی جمهوری اسلامی به سیستم مالی جهان را از بین می‌برد، اندک راه‌های قانونی باقیمانده برای ایران را محدودتر کرده و رژیم را به تجارت‌های غیررسمی و غیرقانونی وابسته‌تر خواهد کرد.



این پیشنهاد همچنان در حال بررسی است و هنوز برای شخص ترامپ ارسال نشده است.




 این تحریم‌ها دو هدف دارند:


-اول از بین بردن مجاری اندک درآمد برای دولت ایران

-و دوم جلوگیری از جو بایدن در بازگرداندن آمریکا به توافق هسته‌ای در صورت پیروزی او در انتخابات آبان ماه.


بایدن در ۲۳ شهریور در مطلبی در سی ان‌ان نوشت :


بایدن قصد دارد درصورتی‌که در انتخابات پیروز شود، آمریکا را به توافق هسته‌ای بازگرداند، به شرط آنکه ایران نیز به تعهدات برجامی خود برگردد.


بایدن سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ بر جمهوری اسلامی را شکست‌خورده ارزیابی کرده و اظهار داشت با وجود تحریم‌های دولت ترامپ، ایران از زمان روی‌کار آمدن ترامپ به ساخت سلاح هسته‌ای نزدیک‌تر شده است.



به گزارش بلومبرگ، چندین نفر از مقامات دولت ترامپ از پیشنهاد ارائه شده استقبال نکرده‌اند، چرا که آنان معتقدند این اقدام ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به ایران را با پیچیدگی‌های فراوانی همراه خواهد کرد.


در مقابل، طرفداران تحریم‌های جدید معتقدند این اقدام کار بازگشت به توافق هسته‌ای را برای بایدن سخت‌تر می‌کند 



و از سوی دیگر منتقدان این پیشنهاد معتقدند تحریم‌هایی که تاکنون بر ایران اعمال شده‌اند آنقدر سنگین هستند که دور جدیدی از تحریم‌ها تفاوت چشمگیری به وجود نخواهد آورد.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.