آمریکا دو هکر ایرانی و فلسطینی را تحت پیگرد قرار داد

 آمریکا یک ایرانی و یک فلسطینی را به اتهام دست داشتن در حمله سایبری به شماری از وب سایت‌های آمریکایی پس کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، تحت تعقیب قرار داده‌ا‌ند.

به گزارش «ان بی سی نیوز» براساس اسنادی که دادگاه فدرال ایالت ماساچوست روز سه شنبه منتشر کرد، بهزاد محمدزاده، ۱۹ ساله شهروند ایران و مروان ابوسرور، ۲۵ ساله شهروند فلسطین به توطئه برای تخریب عمدی کامپیوترهای حفاظت شده٬ متهم شده‌اند.

طبق این گزارش، حکم بازداشت این دو متهم که در خارج از آمریکا زندگی می‌کنند صادر شده است.

آمریکا دو هکر ایرانی و فلسطینی را تحت پیگرد قرار داد

در دادخواست منتشر شده آمده است، بهزاد محمدزاده زمان کوتاهی پس از تایید کشته شدن قاسم سلیمانی توسط آمریکا، در حدود ۵۱ وب سایت در آمریکا را هک کرده و تصاویری از قاسم سلیمانی به همراه شعارهایی مانند «مرگ بر آمریکا» و دیگر مطالب را روی آنها منتشر کرده است.

مروان ابوسرور در هک بعضي از این وب سایت‌ها به بهزاد محمدزاده کمک کرده است.

آسوشیتدپرس هم می‌گوید، مقامات دادستانی اظهار داشتند ، بهزاد محمدزاده علنی مدعی شده است که از سال ۲۰۱۸ تاکنون در بیش از یک هزار ۱۰۰ وب سایت در سراسر جهان پیام‌هایی در حمایت از ایران و هکرها قرار داده است.

«ان بی سی نیوز» تاكيد كرد كه در این دادخواست این دو نفر به همکاری با حکومت ایران متهم نشده‌اند.

جان سی دمرس، دستیار دادستان کل برای امنیت ملی نیز در بیانیه‌ای اظهار داشته است، اقدامات خلاف و غیرقانونی این دو نفر در حمایت از یک حکومت یاغی و بی‌ثبات کننده باعث شده که آنها تحت تعقیب قرار بگیرند و از دست عدالت فراری باشند.

دونالد ترامپ،نيز دوشنبه به این گزارش پولیتیکو واکنش نشان داد و به ایران هشدار دادکه هر اقدامی علیه منافع ایالات متحده را با واکنشی «هزار برابر شدیدتر» پاسخ خواهد داد.

پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، و ابو مهدی مهندس، فرمانده گروه کتائب حزب الله در حمله پهپادهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سپاه پاسداران حملات موشکی به پایگاههای عراقی میزبان آمریکایی انجام داد.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.