خطیب‌زاده: دلیل لغو سفر ظریف به اروپا لجستیکی بود

 پس از آنکه رسانه‌های آلمان خبر دادند سفر محمدجواد ظریف به این کشور به دلیل اعدام نوید افکاری لغو شده است، سخنگوی وزارت خارجه ایران دلیل لغو سفر ظریف به اروپا را «لجستیکی» و شیوع کرونا تصريح کرد.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز دوشنبه اظهار داشت : «به دلیل مشکلات لجستیک ناشی از شیوع ویروس کرونا هنوز این سفر‌ها قطعی نشده و بعید است که در چند هفته آینده قطعی شود.»

پیش از این رسانه‌ها خبر داده بودند که قرار است محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، برای گفت‌وگو درباره برجام و «مکانیسم ماشه» به آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا و اسپانیا سفر کند

بعضي رسانه‌های آلمان، از جمله روزنامه‌های بیلد و تاتز، روز یکشنبه خبر دادند به دنبال اعدام نوید افکاری، سفر محمدجواد ظریف به این کشور لغو شده است..

خطیب‌زاده: دلیل لغو سفر ظریف به اروپا لجستیکی بود

سفارت آلمان در تهران هم با انتشار پیام بربل کوفلر، کمیسر حقوق بشر آلمان، بيان کرده بود: «عمیقا از اعدام نوید افکاری متحير شديم. پذیرفتنی نیست که برای خاموش کردن صداهای مخالف، قوانین اساسی حقوقی نادیده گرفته شوند. دو برادر نوید هنوز در زندان هستند و اکنون به همبستگی ما نیاز دارند.»

اتحادیه اروپا نیز بيان کرد اعدام نوید افکاری را به شدیدترین لحن محکوم می‌کند و اضافه كرد که که به صراحت با استفاده از مجازات اعدام در هر شرایطی مخالف است و آن را مجازاتی بی‌رحمانه و غیرانسانی می‌داند.

وزارت خارجه فرانسه نیز اعدام نوید افکاری را محکوم کرده است.

در همین حال روز دوشنبه علی باقری، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه، به واکنش سفارت‌خانه‌های اروپایی به اعدام نوید افکاری اعتراض کرد.

او اظهارداشت : «اگر از حق و عدل و انصاف بویی نبرده‌اید لااقل ادب دیپلماتیک را رعایت کنید و مانند یک گروه اپوزیسیون بلندگوی دروغ پراکنی نشوید.»

واکنش وزارت خارجه ایران به اتهام تلاش برای ترور سفیر آمریکا

سعید خطیب‌زاده، همچنین گزارش نشریه «پولیتیکو» درباره تلاش جمهوری اسلامی برای ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را رد کرد و آن را «بخشی از کارزار ضداطلاعاتی دولت ترامپ علیه ایران» خواند.

خطیب‌زاده در همين حال بيان کرد که جمهوری اسلامی ایران پیگیری حقوقی بین‌المللی در ارتباط با «ترور قاسم سلیمانی» را «در تمامی سطوح ادامه خواهد داد».

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.