سلطان الجابر: امضای پیمان صلح یک روز تاریخی برای منطقه و جهان است

 وزیر صنعت و فناوری پیشرفته در امارات متحده عربی ، دکتر سلطان الجابر ، تأیید کرد که امضای پیمان صلح با اسرائیل “گام مهمی در راه همکاری مثبت است” و زمینه های همکاری بین دو کشور را آشکار کرد.

الجابر ، سه شنبه ، پس از امضا ، در گفتگوی تلفنی با “اسکای نیوز عربستان” گفت که این توافق “یک رویداد مهم و تاریخی” است ، افزود: پیمان صلح گامی مهم در مسیر همکاری مثبت و سازنده است که هدف آن دستیابی به پیشرفت و افزایش فرصت های توسعه اقتصادی و اجتماعی در منطقه است. .

وی ادامه داد : “امارات و اسرائیل از بزرگترین اقتصادها و پویاترین جوامع منطقه هستند. این توافقنامه تأثیر مستقیم در پیشبرد پیشرفت ، رشد ، ثبات و شکوفایی و همچنین ایجاد فرصتهای مفید برای دو کشور ، منطقه و جهان خواهد داشت و این کمک مستقیمی به برقراری صلح ، امنیت و ثبات در منطقه خواهد کرد.”

وی گفت: “امارات متحده عربی همیشه مشتاقانه منتظر مشارکت مثبت سازنده و ایجاد فرصت های جدید در مناطقی است که از مزیت های رقابتی برخوردار است و یا در بخشهای حیاتی و صنایع جدید که چشم انداز رشد امیدوارکننده ای دارند.”

سلطان الجابر: امضای پیمان صلح یک روز تاریخی برای منطقه و جهان است

وزیر اضافه کرد ، “هر دو کشور از مزایا و نقاط قوت رقابتی برخوردار هستند. به عنوان مثال ، امارات متحده عربی در زمینه تجارت الکترونیکی و فناوری و تشویق نوآوری در سطح عرب رتبه اول را دارد. ما همچنین دارای یک استراتژی جامع برای هوش مصنوعی هستیم ،

توافق صلح با اسرائیل امید جدیدی برای خاورمیانه

الجابر اضافه کرد ، “در مورد اسرائیل ، این کشور در زمینه هایی مانند صنایع کیفی ، شیمیایی و الکترونیکی پیشرفته است و در زمینه استفاده از هوش مصنوعی پس از آمریکا و چین در رتبه سوم جهان قرار دارد و همچنین آنها بیشترین میزان هزینه را برای تحقیق و توسعه در سازمان همکاری اقتصادی و توسعه دارند. این باعث می شود که بهترین استفاده از مشارکت در زمینه های تحقیق و توسعه “.

وی در مورد زمینه های همکاری بین امارات و اسرائیل گفت: در چندین زمینه از جمله انرژی ، هوش مصنوعی ، غذا ، امنیت غذایی ، علوم ، انرژی های تجدید پذیر ، امنیت آب و پتروشیمی ها و همچنین تحقیقات علمی ظرفیت های زیادی وجود دارد.

وزیر صنعت و فناوری پیشرفته در امارات متحده عربی فاش کرد که “این همکاری در چندین زمینه آغاز شد ، از جمله دو روز پیش هنگامی که توافق نامه ای بین دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید ، اولین دانشگاه متخصص تحصیلات تکمیلی در تحقیقات هوش مصنوعی در جهان و موسسه علوم ویزمن امضا شد.

وی افزود ، “همينطور که می دانیم ، رویکرد امارات متحده عربی همیشه مبتنی بر ایجاد پلهای همکاری ، ارتباط و مثبت و کاشتن بذر خوبی به نفع بشریت است.”

الجابر در انتها گفت: “این یک روز مهم و تاریخی برای امارات ، منطقه و جهان است و بار دیگر شاهد هستیم که امارات متحده عربی مدل رهبری ، تفکر رو به جلو ، چشم انداز آینده و رویکرد همکاری را برای دستیابی به رشد ، پیشرفت ، شکوفایی و ثبات ارائه می دهد.”


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.