ترامپ می‌گوید پس از انتخابات شرایط توافق با ایران را سخت‌تر می‌کند

 دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه با اشاره به این که ایران و ونزوئلا خواهان مذاکره و توافق با ایالات متحده هستند، اظهار داشت که او تا پس از انتخابات سوم نوامبر صبر خواهد کرد و پس از این انتخابات٬ شرایط را برای توافق با این کشورها سخت‌تر می‌کند.

دونالد ترامپ در یک سخنرانی انتخاباتی برای شهروندان لاتین‌تبار در شهر دورال در ایالت فلوریدا اظهار داشت ، ایران و ونزوئلا خواهان مذاکره (با آمریکا) هستند، همه خواهان مذاکره هستند، اما من تا بعد از انتخابات صبر خواهم کرد،

رئیس جمهوری آمریکا افزود، یک سال پیش من گفتم که شما یک انتخاب پیش رو دارید؛ یا الان وارد مذاکره شوید یا بعد از انتخابات. بعد از انتخابات توافقی بسیار سخت‌تر در کار خواهد بود.

دونالد ترامپ پیشتر نیز در ۲۵ شهریور در کاخ سفید، تاكيد کرد که در پی پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ایران با ایالات متحده وارد توافق سیاسی خواهد شد.

ترامپ می‌گوید پس از انتخابات شرایط توافق با ایران را سخت‌تر می‌کند

دونالد ترامپ گفته بود که وضع اقتصادی ایران بسیار وخیم شده است.

ترامپ همچنین افزود : «ایرانی‌ها قبل از انتخابات وارد مسیر توافق نمی‌شوند» زیرا «امیدوارند که به توافق بهتری با جو بايدن خواب‌آلود برسند».‎

دولت دونالد ترامپ که اردیبهشت ۹۷ از توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام خارج شده، خواهان توافق تازه‌ای با ایران است که برنامه‌ موشک بالستیک و همچنین فعالیت‌های منطقه ای جمهوری اسلامی را در بر گیرد.

جو بایدن:راهی هوشمندانه برای سخت گیری در برابر ایران وجود دارد.

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا، در مطلبی در ۱۳ سپتامبر رویکرد دونالد ترامپ در قبال ایران را به ضرر منافع آمریکا دانست. او اظهار داشته است ، راهی هوشمندانه برای سخت گیری در برابر ایران وجود دارد.

جو بایدن افزود، آمریکا با بازگشت به برجام می‌تواند زمینه مذاکرات بیشتر با ایران را فراهم کند.

از سوی ديگر اوایل هفته جاری حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار داشت که آمریکا نمی‌تواند مذاکره را بر جمهوری اسلامی «تحمیل کند.»

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.