ادامه سرکوب مقامات ایرانی : دستگیری زهرا رحیمی و سه سال حبس براي مسعود حکم‌آبادی

 وکیل جمعیت امام علی از بازداشت زهرا رحیمی، مدیر عامل این سازمان خیریه در روز یکشنبه ۱۶ شهریور خبرگ‍‍ذاری کرد

سعید دهقان در توییتر نوشت که قرار وثیقه برای خانم رحیمی آخر وقت اداری صادر شده بود که در آن ساعت دیگر امکان تدارکش وجود نداشت.

خبرگزاری هرانا همچنين در گزارشی نوشت که زهرا رحیمی «پس از حضور در دادسرای اوین و صدور قرار وثیقه بازداشت و به قرنطینه بند زنان زندان اوین منتقل شد».

خانم رحیمی همسر شارمین میمندی‌نژاد، بنیان‌گذار جمعیت امام علی است که روز اول تیر به همراه دو عضو دیگر این نهاد بازداشت شد، اما در حالی که آن دو نفر با قید وثیقه آزاد شدند

، آقای میمندی‌نژاد همچنان در زندان به‌سرمی‌برد، امری که اعتراضات بسیاری را در میان اهالی فرهنگ و هنر و فعالان مدنی برانگیخته است.

اتهام او و دو عضو دیگر جمعیت امام علی، «توهین» به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی و «اقدام علیه امنیت ملی» عنوان شده است. مشخص نیست که اتهام زهرا رحیمی چیست.؟

ادامه سرکوب مقامات ایرانی : دستگیری زهرا رحیمی و سه سال حبس براي مسعود حکم‌آبادی

تأیید دو سال حبس برای تهیه‌کننده‌ای که از جشنواره تئاتر کناره گرفته بود

دادگاهی در مشهد مسعود حکم‌آبادی را به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی به سه سال حبس محکوم کرد.

وی در پستی اینستاگرامی اتهامات منتسب به خود را رد کرده و نوشت: «همه ما در کشور عزیزمان بالقوه مجرم هستیم، حالا باید ببینیم چه وقتی و چه کسی تصمیم می‌گیرد این ماجرا را بالفعل جلوه کند.»

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.