خانواده‌های کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی در چند شهر جهان اجتماع دادخواهی برگزار می‌کنند

 انجمن خانواده‌های کشته‌شدگان پرواز۷۵۲، بيان كرد کرد که ١۴ مهرماه، پنجم اکتبر،۱۷۶ نفر از خانوا‌ده‌های سرنشینان هواپیمای اوکراینی که بر اثر اصابت موشک‌های پدافند سپاه پاسداران کشته شدند، در ۹ شهر جهان با سه خواست اساسی به عنوان «اجتماع دادخواهی»گرد هم می‌آیند.

سه خواست گردهمایی خانواده‌های کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی

1-محکومیت جنایت جمهوری اسلامی در سازمان ایکائو

2-انتشار هرچه سریع‌تر اطلاعات کشورهای ذی‌نفع از این جنایت

3-ارائه‌ نقشه‌ راه کشورهای ذی‌نفع برای رسیدن به حقیقت و عدالت

خانواده‌های کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی در چند شهر جهان اجتماع دادخواهی برگزار می‌کنند

هواپیمایی اوکراین دقایقی پس پرواز از فرودگاه بین‌المللی تهران هدف موشک‌های پدافند سپاه پاسداران قرار گرفت

بامداد هجدهم دی ماه سال نود و هشت پرواز پی‌اس۷۵۲ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال دقایقی پس پرواز از فرودگاه بین‌المللی تهران هدف موشک‌های پدافند سپاه پاسداران قرار گرفت و همه ۱۷۶ سرنشین آن کشته شدند.

مقام‌های جمهوری اسلامی تا سه روز درباره سرنگونی این هواپیما به صراحت دروغ گفتند. سه روز بعد و پس از انتشار ویدیوهایی از لحظه اصابت موشک‌ها به این هواپیما، اصابت موشک را پذیرفتند.

دور اول این مذاکرات نهم و دهم مرداد ماه در اوکراین برگزار شد و محسن بهاروند گفته در دور اول مذاکرات تفاهم خوبی با همکاران اوکراینی داشتیم و سعی کردیم که سوءتفاهم‌ها رفع شود ودور دوم مذاکرات در نیمه دوم مهرماه در تهران برگزار خواهد شد

بهاروند با بیان اینکه جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد کسی از موضوع سرنگونی هواپیمای اوکراینی « استفاده سیاسی کند»، اظهار داشت که دیگر کشورهایی که اتباعشان در این هواپیما حضور داشتند «اوکراین را به عنوان سخنگو و نماینده خودشان قبول کرده‌اند که اگر با اوکراین توافق کنیم آنها هم به توافق می‌رسند».

شماری از خانواده‌های کشته‌شدگان پیش از این در پنجم شهریور ماه با تجمع مقابل سفارت اوکراین در تهران خواهان پاسخگویی مقامات اوکراینی درباره سوال‌های مربوط به این پرونده شدند و دیداری نیز با سفیر این کشور داشتند.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.