مینو محرز:بسیاری از استان‌ها از دستور وزیر برای بازگشایی مدارس سرپیچی کردند

 مینو محرز،‌ عضو ستاد ملی مقابله با کرونا،‌ با انتقاد از بازگشایی مدارس بيان کرد بسیاری از استان‌ها قبول نکردند مدارس را در وضعیت فعلی شیوع کرونا باز کنند و از دستور وزیر «سرپیچی» کردند.

محرز یکشنبه ۱۶ شهریور در گفت‌وگو با وبسایت خبری جماران اظهار داشت : «متاسفانه تصمیم‌گیری‌هایی که بدون هماهنگی با سایر مراکز دخیل در مقابله با کرونا صورت می‌گیرد،‌ چنین مشکلاتی ایجاد می‌کند.»

او اضافه كرد:‌ «به نظرم اصلا زمان مناسبی برای بازکردن مدارس نبود،‌ چرا که امروز باید منتظر موج تازه‌ای از بیماری پس از سفرهای اخیر باشیم و مراسمی که بعضی‌ها در آن رعایت کردند وبرخی هم نه.»

محرز اظهار داشت : «این بسیار زشت است که دستوری از بالا داده شود، اما قابلیت اجرا پیدا نکند.»

او ادامه داد : «از دیروز تا امروز با هر مسئولی در این‌باره حرف می‌زنم،‌ توجیهی برای این ندارد. »

بسیاری از استان‌ها از دستور وزیر برای بازگشایی مدارس سرپیچی کردند

ضدعفونی کردن سطوح مدارس بی‌فایده است

این متخصص عفونی در بخش دیگری اظهار داشت :‌ «این‌که یک عده بگویند دیگر بیشتر از این نمی‌توان آموزش را عقب انداخت باید به آن‌ها گفت چرا،‌ می‌توان با برنامه‌ای فشرده عقب‌افتادگی آموزشی را جبران کرد.»

عضو ستاد مقابله با کرونا اشاره کرد دانش‌آموزان وقتی به مدتی طولانی کنار هم بنشینند «حتی با ماسک نیز مصون از ویروس نیستند.»

او ضد عفونی کردن سطوح در مدارس را «بی‌فایده» خواند.

انتقاد کمیسیون بهداشت از تصمیمات خلق‌الساعه

‌هم‌زمان زهرا شیخی،‌ سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تصمیم‌ در جهت بازگشایی مدارس را با عنوان «خلق‌الساعه و آنی» مورد انتقاد قرار داد.

این نماینده مجلس در زمینه مقایسه ایران با سایر کشورهای دیگر در زمینه بازگشایی مدارس اظهار داشت :‌ «کشور ما به دلیل تحریم دارو و امکانات شرایط متفاوتی با سایر کشورها دارد.»

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.