وزیر خارجه هند با ظریف دیدار کرد

 وزیر خارجه هند «سوبرامانیام جایشانکار» که در مسیر سفرش به روسیه برای شرکت در نشست شانگهای پیش از ظهر امروز وارد تهران شد،

دقایقی قبل با حضور در ساختمان وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه هند با ظريف

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران از این سفر خبر داد و اظهار داشت :‌ فردا (سه‌شنبه) وزیر خارجه هند که در سفری به روسیه در اجلاس شانگهای عازم مسکو است چند ساعتی در تهران توقف خواهد داشت و ملاقاتی با ظریف خواهد داشت. 

هند از اول ژانویه سال جدید میلادی عهده‌دار عضویت غیردائم شورای امنیت خواهد شد.

سید رسول موسوی دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه در توئیتی با اشاره به این سفر نوشت که وزرای خارجه دو کشور همواره مباحث زیادی را برای گفت‌وگو دارند به خصوص در آستانه عضویت غیر دائم هند در شورای امنیت.

وزیر خارجه هند با ظریف دیدار کرد …………

این دومین سفر وزیر خارجه هند به ایران پس از تصدی این سمت است. او دی ماه سال گذشته به تهران آمد و با مقامات ایرانی از جمله محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه هند دومین مقام هندی است که در این هفته به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده‌اند. «راجنات سینگ» وزیر دفاع هند در هفته جاری به تهران سفر کرد.

وی نيز در پیامی که در صفحه توئیتر با اشاره به سفر خود به ایران و دیدار با سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تصريح كرد: «دیدار بسیار پربار و مفیدی با وزیر دفاع ایران، سرتیپ امیر حاتمی در تهران داشتم. ما درباره موضوعات امنیت منطقه‌ای از جمله افغانستان و دیگر مسائل مربوط به همکاری‌های دوجانبه بحث و گفت‌وگو کردیم».

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.