انتقاد رئيس سازمان نظام پزشکی از بازگشایی مدارس ایران

 رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران از تغییر ناگهانی تصمیم وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی حضوری مدارس در همه سطوح در شرایط شیوع کرونا انتقاد کرد.

محمدرضا ظفرقندی در این نامه‌ای خطاب به محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش ایران، نوشته است که این تصمیم، «برخلاف مطالب و بخشنامه‌های قبلی» این وزارتخانه است و در شرایطی که «همه استان‌های کشور در شرایط قرمز و هشدار قرار دارند»، خانواده‌ها و جامعه پزشکی ایران را نگران کرده است.

وی با انتقاد از تغییر بخشنامه آموزش‌و‌پروش تنها سه روز پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، افزود: «علت واقعی این تصمیم غیر منتظره برای مردم مکشوف نیست و امیدوارم علتی خارج از مصالح آموزشی و پرورشی نباشد.»

علی اصغر فانی، عضو شورای عالی آموزش و پرورش هم در یک برنامه تلویزیونی، اعلام بازگشایی مدارس در ایران را «دیرهنگام» توصیف کرده و اظهار داشته«مدارس نمی توانند آمادگی را به این سرعت کسب کنند.

انتقاد رئيس سازمان نظام پزشکی از بازگشایی مدارس ایران

شماری از نمایندگان مجلس ایران نیز با انتقاد شدید از بازگشایی مدارس در دوران شیوع کرونا، وزیر آموزش و پرورش را به استیضاح تهدید کرده‌اند.

ضرورت نظارت مدیران مدارس بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر شهرام حبیب زاده بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص بازگشایی مدارس و نکات مهم جهت پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا تصريح کرد: دانش آموزان توجه داشته باشند که از لحظه خروج از منزل تا بازگشت به منزل خطر انتقال ویروس وجود دارد.

وی ادامه داد: خانواده‌ها باید به فرزندان خود آموزش دهند که هنگام حضور در مدارس و خروج از مدرسه فاصله اجتماعی ۱/۵ متری را با افراد رعایت کرده و حتماً از ماسک به صورت صحیح استفاده کنند.

وی افزود: مدیران مدرسه جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در بین دانش آموزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای آن توسط کارکنان، معلمان و دانش آموزان را به دقت تحت نظارت داشته باشند تا خطری متوجه دانش آموزان نشود.

برچسبهای مقاله:
  ·  · 
Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.