وزیر خارجه سوئیس در تهران با روحانی و ظریف دیدار می‌کند

 ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس که به ایران سفر کرده، قرار است روز یکشنبه ۱۶ شهریور در تهران با مقام‌های جمهوری اسلامی در خصوص مسایل منطقه‌ای و بین المللی و از جمله «کانال مالی انسان‌دوستانه سوئیس» مذاکره کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران و وب سایت «سوئیس اینفو» اظهار داشتند ایگنازیو کاسیس قرار است در تهران با حسن روحانی، رئیس جمهوری، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

ایگنازیو کاسیس ابتدا به اصفهان رفت و از این شهر دیدار کرد. این سفر در چارچوب بزرگداشت «یکصدمین سال حضور دیپلماتیک سوییس در ایران» انجام می‌شود.

وزیر خارجه سوئیس در تهران با روحانی و ظریف دیدار می‌کند

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین اظهار داشت که تعدادی از نمایندگان پارلمان سوئیس هم همراه ایگنازیو کاسیس به ایران سفر کرده‌اند که قرار است با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کنند.

وي با اشاره به این که «کانال مالی انسان‌دوستانه سوئیس» یکی از محورهای اصلی مذاکرات با ایگنازیو کاسیس در تهران، اظهار داشته بود: « تاکنون دو مورد تراکنش از طریق کانال سوئیس انجام شده

دولت آمریکا دو سال پیش با خروج از توافق هسته ای با ایران، موسوم به برجام، تمامی تحریم‌های تعلیق شده علیه جمهوری اسلامی را بازگرداند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود : «ما در عین حال به دلیل برخی اقدامات مخرب ایالات متحده در قبال این کانال مالی، به نیات آمریکا تردید جدی داریم.»

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم در این زمینه گفته بود، ما‌یک پومپئو در این تماس از نقش مستمر و سازنده سوئیس به عنوان حافظ منافع ایالات متحده در ایران و همچنین کمک به آزادی شهروندان آمریکایی که به ناحق توسط حکومت ایران بازداشت شده بودند،

وزیر خارجه سوئیس در تهران با روحانی و ظریف دیدار می‌کند

سوئیس از سال ۱۹۸۰ به دنبال قطع روابط دیپلماتیک واشینگتن و تهران، حفاظت از منافع آمریکا در ایران را به عهده گرفت

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.