خطیب‌زاده اروپا را به «دخالت» در امور داخلی ایران متهم کرد

 خطیب‌زاده انتقادهای شماری از کشورهای اروپایی از وضعیت حقوق بشر در ایران و بازداشت شهروندان دوتابعیتی را «دخالت» در امور داخلی جمهوری اسلامی توصيف كرد .

به گزارش روز پنج‌شنبه، سعید خطیب‌زاده در عین حال گفته است که «سیاسی‌کاری و اقدامات گزینشی» از سوی آمریکا و بعضي دولت‌های اروپایی «بیشترین ضربه را به اصل حقوق بشر وارد کرده است».

وی همچنین از این که کشورهای اروپایی به تحریم‌های حداکثری آمریکا علیه ایران واکنشی نشان نداده و به گفته او «عملا با بی‌عملی خود به آن دامن می‌زنند»، انتقاد کرد.

خطیب‌زاده اروپا را به «دخالت» در امور داخلی ایران متهم کرد

اعتراض به بازداشت شهروندان این کشورها و «نحوه رفتار با زندانیان سیاسی»

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران پس از آن بیان می‌شود که بریتانیا، آلمان و فرانسه، در اقدامی هماهنگ سفرای ایران در لندن، برلین و پاریس را در اعتراض به بازداشت شهروندان این کشورها و «نحوه رفتار با زندانیان سیاسی» احضار کردند.

در نامه به حمید بعیدی‌نژاد،‌ سفیر ایران در لندن، که روزنامه گاردین نسخه‌ای از آن را رویت کرده، به تشدید اقدامات علیه شهروندان دوتابعیتی زندانی در ایران، وضعیت زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق بشر اعتراض شده است.

هفته‌های اخیر اعدام نوید افکاری، عضو سابق تیم ملی کشتی ایران، و همچنین نحوه برخورد با نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر در عرصه بین‌المللی واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشته است.

طی روزهای اخیر هم گزارش‌هایی درباره بازگرداندن احتمالی نازنین زاغری، شهروند دوتابعیتی ایرانی بریتانیایی به زندان برای محاکمه مجدد منتشر شده است.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.