وکیل خانواده علی یونسی: گفته‌اند تا مصاحبه تلویزیونی نکند از بند امنیتی بیرون نمی‌رود

 وکیل علی یونسی، دانشجوی زندانی دانشگاه صنعتی شریف و برنده طلای المپیاد جهانی، از اتفاقات بی‌سابقه در پرونده موکلش و همچنین فشار بر او برای انجام اعترافات تلویزیونی خبر داد.

مصطفی نیلی در مصاحبه با کانال تلگرامی «امتداد» گفت موکلش در ملاقات با خانواده‌ خبر داده که ماموران به او اظهار داشتند «تا مصاحبه تلویزیونی نکند از بند امنیتی اوین خارج نخواهد شد.»

بنابر همین گزارش، علی یونسی شرح برخوردهایی را که با او صورت گرفته در دو نامه به رییس زندان اطلاع داده و در دیدار با دادیار ناظر بر زندان نیز شکایتی را مطرح کرده است.

وکیل خانواده علی یونسی: گفته‌اند تا مصاحبه تلویزیونی نکند از بند امنیتی بیرون نمی‌رود

پیش از این یک منبع نزدیک به خانواده امیرحسین مرادی، دانشجوی المپیادی بازداشتی، به ایران اینترنشنال اظهار داشته بود که او و علی یونسی برای اعتراف اجباری تحت فشار قرار دارند.

یک صحنه‌سازی برای اخذ اعتراف اجباری فریب دهند.

برادر علی یونسی هم اظهار داشته است بازجویان سعی کرده‌اند به اسم «ملاقات با سفیر سوئد»، برادرش را در یک صحنه‌سازی برای اخذ اعتراف اجباری فریب دهند.

مصطفی نیلی که از سوی خانواده یونسی به عنوان وکیل انتخابی برای علی تعیین شده، می‌گوید به او اجازه دسترسی به پرونده و ملاقات با موکلش داده نشده است.

علی یونسی، برنده مدال طلای المپیاد جهانی نجوم، و امیرحسین مرادی، برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری، ۲۲ فروردین امسال بازداشت شدند.

همچنین درخواست های متعددی برای آزادی این دو دانشجو به مقام‌های جمهوری اسلامی ارسال شده است.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.