کارزار توییتری اعتراض به حکم اعدام نوید افکاری؛ هزاران کاربر خواهان لغو فوری حکم شدند

 کاربران توییتر سه‌شنبه کارزاری را در اعتراض به صدور و تایید حکم اعدام نوید افکاری آغاز کردند و خواهان لغو فوری این حکم شدند.

در این کازار توییتری که ساعت ساعت ۲۱ سه‌شنبه شب آغاز شد، کاربران با هشتگ‌های

#نويدمان_را_اعدام_نكنيد

#نوید_افکاری

#SaveNavidAfkari

اعتراض کردند و طی چند ساعت این هشتگ‌ها را به ترند اول ایران تبدیل کردند.

نوید افکاری، جوان گچ‌کار و کشتی‌گیر به همراه برادرش وحید افکاری۲۶ شهریور سال ۹۷ و چند هفته پس از اعتراض‌های مرداد ۹۷ در شیراز بازداشت شدند.

آنها پس از ماه‌‌ها بازداشت موقت در آگاهی و اداره اطلاعات شیراز، متهم شدند که یک نیروی امنیتی به نام حسن ترکمان را به دلیل «مشارکت او در سرکوب شهروندان معترض به قتل رسانده‌اند».

نوید و وحید افکاری اتهامات وارده را به شدت رد کرده‌اند. آنها که از دو سال قبل در بازداشت هستند بعد از رد شدن اعاده دادرسی با ارسال فایل‌های صوتی از زندان بيان کردند که برای پذیرش این اتهام طی دو سال بازداشت به انواع مختلف مورد شکنجه‌های جسمی و روانی قرار گرفته‌اند.

کارزار توییتری اعتراض به حکم اعدام نوید افکاری؛ هزاران کاربر خواهان لغو فوری حکم شدند

نوید افکاری تاکید کرده است که مدت‌ها برای اعترافات اجباری شکنجه شده است. او اظهار داشت که «قوه قضاییه و صدا و سیما اعتراف مرا به شکل تکه‌تکه و سانسور شده که روال کارشان است، پخش کردند. چون من بی‌گناهم !!!!!

و به همین دلیل هیچ سند و مدرکی دال بر مجرمیت من وجود ندارد، تنها ابزارشان همین است؛ اقرار زیر شکنجه.»

در بخشی از این فایل‌های صوتی، نوید افکاری اظهار داشت که طی دو سال بازداشت «جز قانون‌شکنی و ظلم و توهین و شکنجه و پرونده‌سازی و دروغ چیزی ندیدیم».

، خبرگزاری رسمی قوه قضاییه، نوشت که «با بازبینی فیلم دوربین مداربسته واقع در خیابان محل تعقیب مقتول، شخصی به نام نوید افکاری در خصوص این پرونده به عنوان متهم دستگیر شده» است.

حسن یونسی، وکیل برادران افکاری که فرزند علی یونسی وزیر اسبق اطلاعات است، ولی روز سه‌شنبه در مصاحبه با وب‌سایت امتداد، اظهار داشت که هیچ تصویری از لحظه ارتکاب قتل حسن ترکمان وجود ندارد و « فیلم مورد ادعای [خبرگزاری قوه قضاییه] مربوط به یک ساعت قبل از زمان قتل است.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.