با وجود کرونا، نماز جمعه در سراسر استان تهران برگزار شد

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از برگزاری نماز جمعه این هفته این استان، در همه نقاط و شهرستان‌ها جز ورامین خبر داد.

خبرگزاری صداوسیما روز جمعه، به نقل از محسن محمودی نوشته که این اتفاق با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا رخ داده است.

وی گفت، بنا به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد نماز جمعه استان تهران «این فریضه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود».

این خبر در حالی اعلام می‌شود که شمار مبتلایان به کرونا در ایران روندی صعودی یافته و ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت گفته وضعیت در سراسر ایران از نظر کرونا «قرمز» است.

موضوع برگزاری نماز جمعه و مراسم مذهبی از ابتدای شیوع کرونا در ایران همواره خبرساز بود و با وجود مخالفت بعضي روحانیون، ستاد برگزاری نماز جمعه به علت افزایش موارد ابتلا و مرگ‌و‌میر ناچار به تعطیلی نماز جمعه در سراسر کشور شد.

با وجود کرونا، نماز جمعه در سراسر استان تهران برگزار شد

هشدار روحانی در مورد شیوع ویروسی «خطرناک‌تر» از کرونا در همسایگی

حسن روحانی روز شنبه ظهار داشت که حتی در صورت تولید واکسن کرونا هم مردم باید در آینده مراقب باشند.

وي اظهار داشت : «در صورت در دسترس قرار گرفتن واکسن کرونا نیز باید سبک زندگی کنونی را حفظ کنیم. بعضی از آمارها می‌گویند که در کشور افرادی وجود دارند که دوباره به کرونا مبتلا شده و در بیمارستان بستری شده‌اند، به همین دلیل نمی‌توان به تاثیرگذاری صد در صدی واکسن کرونا امیدوار بود.»

کرونا در مدارس ایران

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به مشکلات موجود برای رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی، بعضي از این مشکلات را «تجمع والدین در مقابل در، یا داخل مدرسه»، «کمبود امکانات کافی بهداشتی در مدارس» و «تهویه نامناسب کلاس‌ها» ذکر کرد.

وزارت آموزش و پرورش گزارشی جامع درباره میزان شیوع کرونا در مدارس و تعداد دانش‌آموزان و معلم‌های مبتلا به این بیماری منتشر نکرده است. با این حال اظهارات پراکنده بعضي مقام‌های محلی در این باره منتشر شده که در برخی موارد صرفا تکذیب‌ خبرها بوده است.

بنابر تازه‌ترین آماری که سخنگوی وزارت بهداشت روز جمعه تصريح کرد، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۴نفر دیگر بر اثر کرونا جان باختند و مجموع قربانیان در ایران به ۲۳ هزار و ۹۵۲ نفر رسید.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.