نقش دولت ایرانی در زندانی کردن هر کسی که از ایدئولوژی خامنئي پیروی نکند

بیست و دو سازمان مدافع حقوق بشر ایرانی و بین‌المللی در نامه‌ای از دولت‌های کشورهای جهان خواسته‌اند در چهل و پنجمین نشست شورای حقوق‌بشر سازمان ملل از راه‌اندازی یک کمیته تحقیق و تفحص در مورد «نقض جدی حقوق بشر» در ایران طی اعتراضات آبان ۹۸ و پس از آن حمایت کنند.

این نامه که قرار است روز چهارشنبه به دولت‌های جهان ارسال شود از دولت‌ها خواسته است به «ادامه بحران مصونیت» مقامات جمهوری اسلامی در ارتباط با نقض حقوق بشر رسیدگی کنند.

ایراد «اتهام جدید» به نازنین زاغری در دادگاه انقلاب، شش ماه مانده به پایان حبس

در حالی که شش ماه دیگر دوران محکومیت نازنین زاغری-رتکلیف به پایان می‌رسد، خبرگزاری صداوسیما روز سه‌شنبه از احضار این زندانی دوتابعیتی در ایران به دادگاه انقلاب برای ابلاغ کیفرخواستی جدید به او خبر داد.

ابلاغ کیفرخواست جدید به‌معنای وارد شدن اتهامی جدید به این شهروند بریتانیایی-ایرانی است که از سال ۱۳۹۵ به‌اتهام «تلاش برای براندازی نرم» در ایران زندانی است.

نقش دولت ایرانی در زندانی کردن هر کسی که از ایدئولوژی خامنئي پیروی نکند

روزنامه گاردین از مکاتبه وزیر دفاع بریتانیا با وکیل خانواده زاغری- رتکلیف خبر داد که نوشته بود دولت این کشور در حال بررسی تمام راه‌های قانونی برای بازپرداخت این بدهی است.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در واکنش به این خبر ادعا کرد پرونده نازنین زاغری رتکلیف به بدهی بریتانیا ربطی ندارد.

 انتقال نوید افکاری به مکانی نامعلوم؛ کتک زدن حبیب و وحید افکاری و انتقال آنان به «بند ارشاد»

نوید افکاری، از معترضان مرداد ۱۳۹۷ در شیراز که به اعدام محکوم شده است، در فایلی صوتی از شکنجه خود در دوره زندان سخن گفته است. وحید افکاری نیز حکم زندان طولانی‌مدت گرفته است.

به نوشته این فعال سیاسی، حبیب افکاری برادر دیگر نوید افکاری که قرار بود طبق برنامه هفتگی با خانواده‌اش دیدار کند، از ملاقات محروم و به محلی نامعلومی منتقل شده است.

اعتصاب غذای نسرین ستوده

نسرین ستوده از بیش از سه هفته است که در اعتراض به شرایط غیرعادلانه زندان در دوران گسترش ویروس کرونا دست به اعتصاب غذا زده

این اولین بار نیست که خانم ستوده اعتصاب غذا می‌کند. او روز دوشنبه ۲۶ اسفند از جمله زندانیان سیاسی بود که با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به جلوگیری از آزادی زندانیان سیاسی در شرایط شیوع کرونا دست به اعتصاب غذا زده بود.

در ادامه فشارها به خانواده زندانیان سیاسی در ایران نیز مهراوه خندان، دختر نسرین ستوده، پس از بازداشت و انتقال به دادسرای اوین، با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.