کلی کرافت،: سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی «شاهکار بی‌صداقتی» بود

 پس از آنکه حسن روحانی، روز سه‌شنبه در هفتادوپنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به صورت ویدیویی سخنرانی کرد، کلی کرافت، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل،اظهار داشت : «سخنان روحانی شاهکار بی‌صداقتی بود.»

کرافت در توییتی نوشت: روحانی «به نقض آشکار منشور سازمان ملل اشاره کرد و ظاهرا شوخی هم نمی‌کرد. ایران مهم‌ترین حامی تروریسم در جهان است و در سراسر خاورمیانه درگیری ایجاد کرده است».

کلی کرافت،: سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی «شاهکار بی‌صداقتی» بود

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نیز در توییتی نوشت: «حسن روحانی در هفتادو پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل ادعا کرد ایران از صلح حمایت کرده و با تروریسم می‌جنگد. ای کاش این حرف‌ها درست بود.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: «تحریم‌های ایران حمایت از تروریسم، برنامه ‌هسته‌ای و مسئولان فاسد ایرانی را که به مردم ایران ظلم می‌کنند هدف قرار داده، نه کمک‌ها و تجارت انسان‌دوستانه را. آمریکا حتی پیشنهاد داد که در زمینه مقابله با کرونا به ایران کمک کند، ولی دولت حسن روحانی این پیشنهاد را رد کرد.»

اظهارات روحانی در مجمع عمومی :

رییس‌جمهوری ایران در سخنرانی خود به‌شدت به سیاست‌های آمریکا تاخت و علاوه بر انتقاد از واشینگتن به دلیل خروج از برجام و نیز اعمال تحریم‌های سخت علیه ایران، اقدامات ایالات متحده در منطقه خاورمیانه را نیز شدیدا مورد نکوهش قرار داد.

روحانی از اقدام آمریکا در کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، نیز انتقاد کرد و با نکوهش از حضور آمریکا در عراق، اظهار داشت جمهوری اسلامی در کنار مردم عراق ایستاده است.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.