قطر به دلیل فروپاشی اقتصاد و پول ایران ، تولید گاز ایران در میدان شمالی می گیرد

 قطر در ازای پرداخت پول ایران به دلیل فروپاشی اقتصاد و پول ایران ، تولید گاز ایران را در میدان شمالی (میدان مشترک گازی برای قطر و ایران) می گیرد

قطر به علت پیش‌دستی در بهره‌برداری از میدان گازی پارس جنوبی (که قطر آن را «میدان شمالی» می‌نامد) توانسته‌است بیش از ایران از این میدان گازی مشترک، گاز طبیعی استخراج کند و به رشد سریع اقتصادی دست یابد.

درآمد بالای گاز و جمعیت کم در این کشور یک ساختار رفاهی بی کم‌وکاست برای شهروندان قطری ایجاد کرده‌است

اتصال شبکه برق ایران به قطر از طریق کابل دریایی

وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و وزیر مشاور در امور انرژی قطر در یک دیدار ویدئوکنفرانسی، اهمیت و مزایای اتصال شبکه برق ایران به قطر را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار، اردکانیان، رئیس ایرانی کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی دو کشور، درباره موضوع تبادل برق با قطر، با اشاره به تبادل مستمر برق ایران با سایر همسایگان اعلام كرد : قطر در مواقعی تولید برق مازاد دارد و این برق دارای بازار مناسبی در کشورهای منطقه نظیر پاکستان و افغانستان و عراق است.

سعد شریده الکعبی خطاب به وزیر نیروی ایران درباره انتقال برق اظهار داشت : انتقال برق بین دو کشور امکان پذیر است و باید روی این پیشنهاد کار شود و به نظرم، امکان اجرایی شدن آن وجود دارد.

قطر به دلیل فروپاشی اقتصاد و پول ایران ، تولید گاز ایران در میدان شمالی می گیرد

ابتکار منطقه ای برای توسعه همکاری های آب قطر و ایران

در دیدار آنلاین رضا اردکانیان و سعد شریده الکعبی، دو طرف همچنین درباره ابتکار منطقه‌ای توسعه همکاری‌ها در امور آب‌های نامتعارف شامل شیرین‌سازی آب دریا و استفاده از پساب تصفیه‌شده که در اجلاس اخیر شورای حکام آب به میزبانی تهران مطرح و مصوب شد، بحث و تبادل نظر کردند.

طرف قطری نیز آمادگی خود را برای مشارکت در این برنامه تصريح کرد.

طرف قطری اضافه كرد : در مورد انرژی و آب می‌توان با حضور بخش خصوصی دو کشور زمینه‌های همکاری خوبی را تعریف کرد.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.