وزیر امور خارجه امارات متحده عربی اولویت های صلح را در منطقه اعلام کرد

 شیخ عبدالله بن زاید ، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی ، مقاله ای در وال استریت ژورنال آمریکایی منتشر کرد که در آن درباره اولویت های صلح ، همزمان با امضای پیمان صلح از ابوظبی و تل آویو ، و توافق نامه بحرین و اسرائیل در حمایت از صلح ، در کاخ سفید ،گفتگو کرد.

شیخ عبدالله بن زاید گفت که اولویت اول صلح کاهش تنش ها در منطقه است و دوم توسعه جامعه ای با همزیستی مسالمت آمیز و این سه مورد به منظور تقویت تبادلات اقتصادی و فرهنگی است.

وی با تأکید بر اهمیت موضوع ، اهمیت پیشرفت در تأسیس کشور فلسطین را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: پیمان صلح اسرائیل و امارات برنامه های الحاق اراضی فلسطین را متوقف کرده است.

در زیر متن مقاله شیخ عبدالله بن زاید آمده است:

دو هفته پیش ، اولین پرواز تجاری اسرائیل که از تل آویو انجام شد ، در ابوظبی فرود آمد و هیئت بزرگی در آن حضور داشت که شامل مقامات اسرائیلی و نمایندگان رسانه های اسرائیلی بود.

اولین و فوری ترین اولویت کاهش تنش ها و آغاز گفتگوی منطقه ای در مورد صلح و امنیت است. ما همسایگان عادی می خواهیم.

حمایت و مشارکت ایالات متحده در چنین تلاشهایی مهم بوده است. حمایت و مشارکت ایالات متحده در چنین تلاشهایی بسیار مهم بوده است.

اولویت دوم گسترش جامعه همزیستی مسالمت آمیز است. رقابت مداوم و افراط گرایی فرقه ای ، ده ها سال هرج و مرج و درگیری کشنده ای را گسترش داد. در امارات ، ما در حال تلاش برای اثبات الگوی متفاوتی هستیم.

وزیر امور خارجه امارات متحده عربی اولویت های صلح را در منطقه اعلام کرد

اولویت سوم ایجاد یک موتور قوی برای تبادل اقتصادی و فرهنگی است ، به شکلی که فرصت ها و تفاهم بین تمام مناطق منطقه ، از خلیج فارس تا دریای سرخ تا کانال سوئز تا شرق مدیترانه ایجاد کند ، زیرا شبه جزیره عربستان در تلاقی جهان است.

در انتها ، توافقنامه صلح بیانگر اهمیت و تحول نقش آمریكا در خاورمیانه است. این پیشرفت بدون تأثیر دیپلماسی ایالات متحده و تأیید مجدد تعهدات امنیتی این کشور اتفاق نمی افتاد. در عین حال ، دستاوردهایی نیز برای ایالات متحده به وجود آمده است که بارهای بیشتر مربوط به ثبات منطقه را به تیم قوی تری از شرکا منتقل می کند که تمایل دارند و می توانند به آنها اعتماد کنند.

امارات متحده عربی در حال ترسیم نقشه استراتژیک منطقه است

پیمان صلح بین امارات متحده عربی و اسرائیل ، که امروز به طور رسمی در واشنگتن ، پایتخت آمریکا امضا می شود ، یکی از معاهداتی است که مسیر تاریخ را تغییر داد و نقشه های استراتژیک را در منطقه و جهان تشکیل داد. این پیمان با توجه به اینکه در میان افزایش تنش در منطقه عرب به وجود آمد ، اهمیت زیادی پیدا کرد 

ابوظبی تلاش کرد تا توانایی های دیپلماتیک و ابزارهای نرم خود را برای حل منازعات منطقه برجسته و به کار گیرد ، امیدها را برای ایجاد کشور فلسطین احیا کند و پایه های صلح را ایجاد کند. دائمی ، عادلانه و جامع ، سازگار با منافع عرب و فلسطین


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.