ایران از بهره برداری از راهرو تجاری “گبهار” به جای کانال سوئز خبر داد .
ایران از بهره برداری از راهرو تجاری “گبهار” به جای کانال سوئز خبر داد .
مدیر کل سازمان منطقه آزاد جبار ، عبدالرحیم کردی اعلام کرد که پیوند تجاری بین بمبئی ، هامبورگ و سن پترزبورگ از طریق آستراخان ، انزلی ، جبحر و نووا شووا در هند به جای کانال سوئز انجام خواهد شد
این امر باعث کاهش چشمگیر زمان لازم برای حمل کالا از روسیه خواهد شد. 38 روز تا 14 و 16 روز.
کردی در مصاحبه با خبرگزاری “ایرنا” اظهار داشت که ایران به لطف موقعیت جغرافیایی استراتژیک برجسته خود ، ایستگاهی در وسط جهان به حساب می آید.
” وی با بیان اینکه “سواحل مکران و چابهار امروز در حال تبدیل شدن به یک مسیر مهم اقتصادی به جهان است”
توضیح داد:
“ایران به ویژه از بندر چابهار می تواند نقش اتصال شرق جهان با غرب خود و شمال آن با جنوب خود را بازی کند.”
وی خاطرنشان کرد: بندر شهید بهشتی ، که رئیس جمهور حسن روحانی دو سال پیش افتتاح کرده ، نقطه عطفی در روابط اقتصادی منطقه آزاد گبهار بود.
وی خاطرنشان کرد:
“براساس علاقه ویژه رهبر انقلاب اسلامی ، آقای علی خامنه ای ، برای توسعه سواحل مکران ، سال گذشته 300 میلیون یورو برای فعال سازی راه آهن در این منطقه اختصاص داده شده بود
این کار در 20 مارس به اتمام رسید ، که منجر به این شد که پروژه وارد مرحله جدیدی شود تا بتواند پیشرفت کند.
تأکید کرد: “آماده سازی زیرساخت ها برای دریافت هر نوع سرمایه گذاری خارجی در گبهار” ،
توضیح داد که “قابلیت های موجود در حال حاضر باعث تقویت میل خارجی ها برای حضور در ایران شده است.”
No comments:
Post a Comment