تصرف غیرقانونی سپاه پاسداران در سهام شرکت فولاد خوزستان

بعضی از رسانه ها به نامه‌ای محرمانه دست یافته است که نشان می‌دهد مسئولان سپاه پاسداران که ۴۹ درصد سهام فولاد خوزستان را در اختیار دارند، در حال تلاش برای «دخل و تصرف غیرقانونی» در بقیه سهام این شرکت‌اند.


در این نامه محرمانه با تاریخ ۷ تیر ۹۹، محمد قائمی، مدیر تصفیه گروه توسعه اقتصادی یاس، خطاب به صادق ذوالقدرنیا، معاون اقتصادی و سازندگی سپاه، ازجمله نوشته است که «هرگونه دخل و تصرف غیرقانونی» از سوی نمایندگان سپاه و گروه یاس «مسئولیت شرعی و قانونی در پی خواهد داشت».
بعضی از رسانه ها به نامه‌ای محرمانه دست یافته است که نشان می‌دهد مسئولان سپاه پاسداران که ۴۹ درصد سهام فولاد خوزستان را در اختیار دارند، در حال تلاش برای «دخل و تصرف غیرقانونی» در بقیه سهام این شرکت‌اند.

هولدینگ یاس مالک ۴۹ درصد از سهام شرکت فولاد خوزستان است که یکی از سه قطب اصلی تولید فولاد در ایران محسوب می‌شود.

بقیه سهام این شرکت در قالب سهام عدالت به مردم واگذار شده، ولی کنترل مدیریت و امور فولاد در اختیار سپاه پاسداران است که سهامدار عمده آن محسوب می‌شود.

بر اساس اطلاعات رسمی، شرکت فولاد خوزستان «بزرگ‌ترین عرضه‌کننده شمش فولاد و دومین قطب تولید فولاد خام» ایران است.

تصرف غیرقانونی سپاه پاسداران در سهام شرکت فولاد خوزستان
تصرف غیرقانونی سپاه پاسداران در سهام شرکت فولاد خوزستان

هولدینگ یاس سازمان اصلی بنیاد تعاون سپاه در حوزه خدمات، واسطه‌گری و مسکن بود و در سه سال گذشته درگیر پرونده‌های فساد متعددی بوده است.

یکی از مشهورترین پرونده‌های فساد این شرکت مربوط به مبادلات ده هزار میلیارد تومانی این هلدینگ با شهرداری تهران است که منجر به بازداشت عیسی شریفی، قائم مقام سابق شهرداری تهران در دوران محمدباقر قالیباف، شد.

این هولدینگ بر اساس اسناد رسمی ثبت شرکت‌ها، در بهمن ۱۳۹۶ منحل اعلام شد، ولی این سند تازه که رادیوفردا به آن دست یافته نشان می‌دهد که سپاه پاسداران نه تنها همچنان سهام این هلدینگ از شرکت فولاد خوزستان را حفظ کرده، که درصدد افزایش سهام نیز هست.

آقای قائمی در نامه خود همچنین توضیح داده که گروه یاس در حال حاضر بر روی دارایی‌های خود «کنترل و نظارت» ندارد و «مسئولیت و تبعات شکست‌های اقتصادی فولاد خوزستان» در آینده بر عهده مسئولان امر است.

این عبارت نشان می‌دهد که بخشی از دارایی‌های گروه یاس که قرار بوده در اختیار مدیر تصفیه این گروه باشد که مأموریت دارد امور مربوط به انحلال شرکت را به انجام برساند،‌ در واقع در اختیارش نیست و سپاه پاسداران علی‌رغم انحلال اسمی و صوری این گروه، کماکان با بخشی از دارایی‌های گروه یاس در حال فعالیت‌های اقتصادی است.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.