تجمع اعتراضی خانواده زندانیان محکوم به اعدام اعتراضات سراسری دی‌ماه۹۶

تجمع اعتراضی خانواده زندانیان محکوم به اعدام اعتراضات سراسری دی‌ماه۹۶ ,به گزارش دریافتی از منابع سایت ایران آزادی، چهارشنبه ۸ مردادماه ۹۹، خانواده زندانیان محکوم به اعدام که در جریان قیام و اعتراضات سراسری سال ۹۶ دستگیر شده‌ بودند، در مقابل ساختمان دادگستری اصفهان در خیابان نیکبخت تجمع کرده و به وضعیت پرونده فرزندانشان اعتراض کردند. خانواده زندانیان در این تجمع خواستار برگزاری دادگاه عادلانه و علنی با حضور رسانه‌ها شدند.

در جریان این تجمع، یکی از کارگزاران دادگستری اصفهان در محل تجمع خانواده‌ها حاضر شده و به تهدید خانواده‌های زندانیان پرداخت و به آنها اظهار داشت ؛ «تجمع نکنید، برای شما و فرزندانتان بدتر می‌شود».

سپس نیروهای امنیتی و لباس شخصی و نیروهای انتظامی حاضر در صحنه در وحشت از گسترش اعتراضات و حمایت مردم وحشیانه به خانواده‌های بازداشت شدگان حمله کرده و آنان را با ضربات باتوم و شوکرهای برقی آنان را متفرق کردند و.در جریان درگیری تنی چند از خانواده‌ها مضروب و مجروح شدند.

قابل توجهي که پیشترخبری در فضای مجازی منتشر شد که محمدرضا رئیس کل دادگستری اصفهان، از صدورحکم مفسد فی الارض برای هشت پرونده مرتبط به اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ و آبان ماه سال گذشته اعلان كرده بود.

تجمع اعتراضی خانواده زندانیان محکوم به اعدام اعتراضات سراسری دی‌ماه۹۶

وی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان تصريح كرد «مطالبه‌گری را باید در چهارچوب مقررات و با اخذ مجوز از مراجع قانون در مکان مشخص» اگر خلافی صورت بگیرد، همانند آن چه که در سال ۸۸، ۹۶ و آبان سال گذشته اتفاق افتاد، یقینا قاطعانه با دست‌نشانده‌ها و آشوب‌گران برخورد خواهیم کرد به گونه‌ای که امروز هشت پرونده مربوط به اتفاقات ذکر شده نهایی و حکم مفسد فی الارض برای آن‌ها ثابت شده است».

این خبر بلافاصله توسط مقامات دادگستری اصفهان تکذیب شده بود.

پرونده معترضان محکوم به اعدام اعتراضات دی ماه ۹۶ در خمینی شهر

۱۳ متهم اعتراضات مربوط به دیماه ۹۶ در خمینی شهر مورد محاکمه قرار گرفتند و ۵ تن از آنان به نامهای مهدی صالحی قلعه شاهرخی، محمد بسطامی، مجید نظری کندری، هادی کیانی و عباس محمدی در بهمن ۹۸ توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اصفهان هرکدام به ۲ بار اعدام و ۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

این مقام قضائی مدعی شده بود برای ۸ تن از معترضان (اعتراضات) ۹۶ و ۹۸ این استان احکامی بر اساس اتهام محاربه صادر شده، گفته ای که از آن صدور حکم اعدام برداشت شد، او به هویت این افراد اشاره نکرد اما با احراز هویت ۵ تن از این محکومان به اعدام اعتراضات ۹۶، سئوالات متعددی در مورد هویت و سرنوشت ۳ محکوم به اعدام دیگر در این استان شکل می گیرد.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.