طوفان توییتر حکم اعدام سه مرد جوان را محکوم کرد

طوفان توییتر حکم اعدام سه مرد جوان را محکوم کرد, سایت شبکه های اجتماعی “توییتر” در اثر تعامل کاربران سایت معروف با هشتگ #(# اعدام_نكنيد) که توسط فعالان ایرانی راه اندازی شده است ، با طوفان توئیتی روبرو شده است.


این در حالی است که ساعاتی پس از آن که سخنگوی دادگستری ایران اعلام کرد که دیوان عالی کشور حکم اعدام را علیه سه جوان که در نوامبر گذشته در اعتراضات شرکت کرده بودند ، تأیید کرد.
طوفان توییتر حکم اعدام سه مرد جوان را محکوم کرد, سایت شبکه های اجتماعی “توییتر” در اثر تعامل کاربران سایت معروف با هشتگ (# اعدام_نكنيد) که توسط فعالان ایرانی راه اندازی شده است ، با طوفان توئیتی روبرو شده است.

در کنار انتشار هشتگ در “توییتر” و برخی دیگر از شبکه های اجتماعی ، سایت های نظارت بر اینترنت در سراسر جهان از مشکل دسترسی به شبکه در داخل ایران خبر دادند.

براساس وب سایت سازمان “NetPlus” (غیردولتی) ، یک نقص اینترنت از ساعت 9:30 بعد از ظهر به وقت تهران در ایران رخ داد که بر استفاده از آن تأثیر گذاشت. طبق گزارش سایت ، این نقص اتصالات شهرها را محدود می کند.

خبر تأیید احکام اعدام علیه امیرحسینی مرادی ، سعید تمجیدی و محمد راغبی برای اولین بار چند روز پیش توسط یکی از وکلای آنها منتشر شد و به طور رسمی توسط سخنگوی قوه قضاییه ، قیمزاسین اسماعیلی ، روز سه‌شنبه 14 ژوئیه منتشر شد .

علاوه بر این سه جوان ، سایر گزارش های مربوط به اعدام های انجام شده در روزهای اخیر گسترش یافته است ، به طوری که دیاکو رسول زاده و صابر شیخ عبدالله در صبح امروز چهاردهم ژوئیه سال 2020 در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند. به گفته سخنگوی دادگستری ، بازنشسته شد. هفته گذشته اعدام وزارت دفاع بود و همین سخنگوی پیش از این تأکید کرد که حکم اعدام جاسوسی محمود موسوی مجد ، متهم به افشای اقدامات قاسم سلیمانی ، نیز “نهایی” است و باید اجرا شود.

کاربرانی که با توییت شدید با هشتگ #اعدام_نكنيد در تعامل بوده اند ، به همبستگی با سه جوان محکوم به اعدام ، و علی رغم تمرکز خود بر سایر معترضین نوامبر ، آنها به احکام اعدام دیگر در ایران نیز اشاره کردند.

محتوي تويتتها

محتوای توییتها عمدتاً به اعتراض به اعدام متمرکز است ، اما توییت هایی وجود دارد که مباحث دیگری از جمله اعدام های گسترده در تاریخ رژیم ایران ، واکنش های مضاعف مسئولان رژیم و مقایسه دو رویکرد متفاوت را در بر می گیرد. در معامله میان اعتراضات نوامبر در ایران و اعتراضات آخرین در آمریکا.

در همین حال ، سازمان های بین المللی و همچنین شخصیت های برجسته فرهنگی و هنری بیانیه های محکوم صادر کرده اند. علاوه بر این ، برخی از حسابهای معروف توییتر از هشتگ ستفاده کردند (از جمله # اعدام_نكنيد) ، از جمله حساب معروف «خداوند» که توییت کرد: “آخوندها از طرف من حرف نمی زنند یا عمل نمی کنند.”

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.