از وقت که ایران نخستین تأسیسات هوانوردی خود را تأسیس کرد، این صنعت در زمانهای مختلفی درگیر سوانح هوایی بودهاست. آمار سوانح هوایی در ایران یکی از بالاترین میزان وقوع حوادث هوایی در جهان را شامل میشود.
از دلایل برای تحلیل تعدد سوانح هوایی در كشور
حوادث هواپيمايي ايران ,از وقت که ایران نخستین تأسیسات هوانوردی خود را تأسیس کرد، این صنعت در زمانهای مختلفی درگیر سوانح هوایی بودهاست. آمار سوانح هوایی در ایران یکی از بالاترین میزان وقوع حوادث هوایی در جهان را شامل میشود.
میتوان به تحریمهای علیه ایران، استاندارد خلبانان و کنترل کیفی، ضعف در عمل به معیارهای استاندارد بینالمللی ایمنی هواپیماها و سو مدیریت و برنامهریزی نادرست نشان ميدهد.
بر اساس اطلاعات شبکه ایمنی هوانوردی، ۲۱۵۲ نفر تا دیماه ۱۳۹۸ بر اثر ۶۳ سانحهٔ هوایی در ایران فوت كردند
مرگ چهار نفر در حوادث جوی در استانهای شمالی ایران
خبرگزاری ایسنا به نقل از رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مرگ چهار نفر در حوادث جوی در استانهای شمالی ایران تصريح كرد
سیل چهار نفر در شهرهای آمل و تالش و اردبیل کشته شد
حادثه هواپیما در ماهشهر
پرواز شماره ۶۹۳۶ تهران – ماهشهر مربوط به شرکت هواپیمایی کاسپین که تهران را به قصد ماهشهر ترک کرده بود، در هنگام نشستن در فرودگاه ماهشهر از باند خارج شد.
به گفته مدیرکل فرودگاههای خوزستان، این هواپیما نقص فنی نداشته و زمانی که در باند فرودگاه ماهشهر به زمین نشست، پس از فرود از باند خارج شد و در بولوار کمربندی ماهشهر به سربندر توقف کرد.
دلیل افزایش سوانح هوایی در هفتههای اخیر چیست؟
افزایش سوانح هوایی در هفتههای گذشته ی که دلیل آن نقص فنی در قطعات اصلی هواپیما مثل موتور اعلام شده است این سوال را باقی میگذارد که موضوع «ایمنی» در صنعت هوایی کشور از کدام ناحیه تهدید میشود؟
مشکل آنجایی بزرگتر میشود که خط تولید هر سه هواپیمایی که در چند روز اخیر دچار نقص فنی شده اند، بسته شده است و قبل از تحریمها، توقف تولید این هواپیماها در جهان دسترسی با مشکل مواجه میکند.
به گفته منظری در این شرایط هواپیماها به زمان بیشتری برای بازرسی و نگهداری احتياج دارند
No comments:
Post a Comment