اولین معامله ایران و سوییس انجام شد

اولین معامله ایران و سوییس انجام شد ,به گزارش بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت سوییس امروز اعلام کرد یک شرکت داروسازی سوییسی اولین معامله تحت کانال تجاری بشردوستانه جدید با ایران را تکمیل کرد.

وزیر اقتصاد سويیس اظهار داشت «تاکید می‌کنم که روند عملیاتی کردن شتا (کانال بشردوستانه سوئیس برای فروش اقلام بشردوستانه به ایران) در حال پیشرفت است و تعدادی از شرکت‌ها پیش از این تایید شده اند و شرکت‌های بیشتری هم در راهند؛ معاملات بیشتری باید به زودی انجام بگیرد.»

دولت سوییس نام شرکت داروسازی مذکور را ذكر نکرد و همچنین ارزش این محموله را هم اعلان نکرد. فقط گفته شده که شامل داروی سرطان است که برای درمان فزونی آهن بر اثر انتقال مکرر خون به بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اولین معامله ایران و سوییس انجام شد

دولت سوئیس ۱۰ بهمن در بیانیه‌ای اعلام کرد روز ۲۷ ژانویه مجوز نخستین پرداخت برای ارسال دارو به ایران به ارزش دو میلیون و ۵۵۰ هزار دلار از سوی یک شرکت داروسازی این کشور صادر شد. اما برن در اردیبهشت‌ماه تأیید کرد هیچ مبادله اقلام از کانال اصطلاحاً بشردوستانه‌ای که آمریکا ادعا می‌کند برای رساندن دارو به ایران ایجاد شده، صورت نگرفته است.

هدف سازوکار تجاری بشردوستانه سوئیس ایجاد یک کانال امن پرداخت برای صادرکنندگان و تولید کنندگان مواد غذایی و دارو در سوئیس از طریق یک بانک سوئیسی است تا دریافت پول صادرات آنها به ایران تضمین شود.

روابط ایران و سوئیس

دو کشور از قرن هفدهم میلادی با یکدیگر رابطه دارند. ایران در سال ۱۹۱۷ سفارت خود در برن را افتتاح کرد و در سال ۱۹۱۹ کنسولگری سوئیس درایران شروع به فعالیت کرد که در سال ۱۹۳۶ به سفارت تبدیل شد.سرکنسولگری ایران در ژنو در سال ۱۳۳۶ شمسی گشایش یافت ولی در ۱۳۸۰ تعطیل و وظایف آن به سفارت جمهوری اسلامی ایران در برن واگذار گردید

در پی اعمال تحریم‌های اقتصادی یک‌طرفه از جانب اعضای اتحادیه اروپا بر ایران، سويیس که از جمله اعضای این اتحادیه به‌شمار نمی‌رود، در این مدت تغییر برنامه محسوسی در مراودات خود با ایران وارد نساخته است و به‌طور معمول به ارسال تجهیزات صنعتی و سایر کالاهای تجاری به ایران ادامه داده و قراردادهای بزرگ خرید گاز هم با ایران امضا کرده‌است که این موضوع با مخالفت سیاستمداران دولت فدرال آمریکا مواجه شده‌است

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.