دومین جلسه امضا کنندگان موسوم به “بیانیه 77” درباره اعتراضات ماه نوامبر برگزار شد

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات تعدادی از فعالان سیاسی و مدنی که آبان‌ماه سال گذشته اقدام به امضای بیانیه موسوم به “بیانیه ۷۷ نفر” کرده بودند در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.


این جلسه دادگاه تعدادی از متهمین به همراه وکلای خود ضمن ایراد به عدم صلاحیت دادگاه در رسیدگی به اتهام مطروحه با توجه به سیاسی بودن اتهام و رد آن، به بیان دفاعیات خود پرداختند
دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات تعدادی از فعالان سیاسی و مدنی که آبان‌ماه سال گذشته اقدام به امضای بیانیه موسوم به “بیانیه ۷۷ نفر” کرده بودند در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

 به نقل از امتداد، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۴ تن از فعالان سیاسی و مدنی که آبان‌ماه سال گذشته اقدام به امضای بیانیه موسوم به “بیانیه ۷۷ نفر” کرده بودند در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه دادگاه محمد حسین کروبی، عیسی سحرخیز، مهدی محمودیان، محسن آرمین، محمدصادق نوروزی، قربان بهزادیان‌نژاد، مهدی دریس‌پور و حسن اسدی‌زیدآبادی به همراه وکلای خود ضمن ایراد به عدم صلاحیت دادگاه در رسیدگی به اتهام مطروحه با توجه به سیاسی بودن اتهام و رد اتهام وارده، به بیان دفاعیات خود پرداختند.

در این جلسه دادگاه با توجه به کیفرخواست صادره، اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به متهمین تفهیم شد

رسیدگی به اتهامات آذر منصوری، ریحانه طباطبایی، صدیقه وسمقی، محسن امین‌زاده و علی شکوری‌راد دیگر متهمین این پرونده به جلسه آتی دادگاه موکول شد.

در پی شکایت وزارت اطلاعان و سازمان اطلاعات سپاه روز چهارشنبه ۴ تیرماه، در اولین جلسه دادگاه کیفرخواست این شهروندان مبنی بر “فعالیت تبلیغی علیه نظام” از طریق امضا بیانیه موسوم به ۷۷نفر به آنان ابلاغ شد.

محسن آرمین، آذر منصوری، صدیقه و سمقی، ریحانه طباطبائی، عبدالله رمضان زاده، عیسی سحرخیز، قربان بهزادیان نژاد، محسن امین زاده، محمد حسین کروبی، حسن اسدی زیدآبادی، مهدی دریس پور، مهدی محمودیان و محمدصادق نوروزی برخی از متهمان این پرونده هستند که در آبان‌ماه سال گذشته اقدام به امضای بیانیه موسوم به “بیانیه ۷۷ نفر” کرده بودند که در آن نسبت به اعمال خشونت علیه معترضان در اعتراضات سراسری آبان 98، انتقاد شده بود.

گفتنی است روز دوشنبه ۲۵ آذر ماه ۹۸، روزنامه کیهان که تحت نظر نماینده آیت الله خامنه ای منتشر می شود از احضار، بازجویی و بازداشت امضا کنندگان بیانیه موسوم به “بیانیه ۷۷ نفر” خبر داده و این افراد را «حامی اغتشاشگران» عنوان کرده است. این روزنامه در گزارش خود گفته است اکثر امضاکنندگان این بیانیه که در کشور هستند احضار، بازجویی و تعدادی نیز بازداشت شده .

لازم به ذکر است روز سه شنبه ۱۹ آذرماه ۹۸، مهدی محمودیان، روزنامه نگار و فعال سیاسی از امضا کنندگان این بیانیه بازداشت و روز دوشنبه ۹ دی ماه ۹۸ با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

این فعال سیاسی مجددا در روز سه شنبه ۱۵ بهمن ماه ۹۸، در منزل شخصی خود بازداشت شد و پس از تحمل ۱۲ روز بازداشت با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

محمد کیانوش‌ راد، یکی دیگر از امضا کنندگان این بیانیه، روز یکشنبه ۲۴ آذرماه ۹۸، توسط ماموران امنیتی بازداشت و به زندان اوین متقل شد و یک ماه بعد با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

روز یکشنبه ۱۱ اسفندماه ۹۸، جلسه بازپرسی این فعال سیاسی و عضو حزب اتحاد ملت جهت اخذ آخرین دفاعیات در شعبه یک بازپرسی دادسرای اوین برگزار شد. در این جلسه آقای کیانوش راد، علاوه بر اتهامی که در زمان بازداشت علیه وی مطرح شده بود از بابت دو عنوان اتهامی جدید از جمله «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» نیز مورد تفهیم قرار گرفته است. این فعال سیاسی، در پایان جلسه با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.