گفتگو با ایران در خصوص روند صلح افغانستان واظهارات خلیلزاد

گفتگو با ایران در خصوص روند صلح افغانستان واظهارات خلیلزاد, نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور افغانستان از موافقت آمریکا برای گفتگو با ایران در خصوص روند صلح افغانستان اعلان كرد

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور افغانستان امروز جمعه خبر داد ، آمریکا موافق است که با ایران در خصوص روند صلح افغانستان دیدار و گفتگو داشته باشد..

خلیلزاد در سخنرانی خود در انستیتو صلح آمریکا اظهار داشت : برای دستیابی و حفظ صلح ضروری است که کشورهای منطقه همکاری مثبتی داشته باشند. ما حتی موافق هستیم که جلساتی مربوط به افغانستان با ایران برگزار کنیم، زیرا خواهان آن هستیم که ایران حمایت خود را ابراز کند.

لازم به ذکر است که اواخر ماه فوریه آمریکا و طالبان طی مراسمی پس از مدت ها مذاکره توافق صلح را امضا کردند. این توافق شامل خروج نیروهای خارجی از افغانستان ظرف مدت 14 ماه و همچنین آغاز گفت و گوهای بین الافغانی پس از تبادل زندانیان بود.

زلمی خلیلزاد: ایران از روند صلح افغانستان حمایت کافی نمی‌کند

زلمی خلیلزاد: ایران از روند صلح افغانستان حمایت کافی نمی‌کند

خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان گفته که ایران از روند صلح افغانستان حمایت کافی نمی‌کند.

او روز جمعه در یک نشست آنلاین که توسط موسسه آمریکا برای صلح برگزار شد و همراه با سفیران افغانستان، ازبکستان و قزاقستان در واشنگتن صحبت می‌کرد، درباره چالش‌های مقابل صلح افغانستان گفت که یکی از بزرگترین چالش این است که ایران حمایت لازم را که باید از روند صلح بکند، نکرده است.

وي افزود که ایران از روند گفت‌وگوهای بین الافغانی و ایجاد ثبات در این کشور به دلیل وجود تنشهای میان تهران و واشنگتن استقبال نکرده است.

معاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرده بود که باید از رهگذر گفت‌وگوهای میان افغانان به روند صلح در افغانستان پرداخته شود اما عوامل گوناگونی وجود دارد که ایران را نسبت به برنامۀ صلح آمریکا با طالبان نا امید می‌کند.

آقای خلیلزاد اظهار داشت که اظهارات آقای عراقچی نشان دهنده این است که آنچه را ایران ترجیح می‌دهد این است که آمریکا بدون به ثمر رسیدن صلح این کشور را ترک و این به معنی ادامه جنگ در افغانستان است.

خلیلزاد ادامه داد که براساس توافق میان آمریکا و طالبان خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان مشروط بوده و برای خروج این نیروها نیز جدول زمانی در نظر گرفته شده است.

او افزود که مرحله اول خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تکمیل شده و آمریکا برای اجرایی شدن مرحله دوم منتظر است که طالبان به تعهداتش عمل می‌کند ویا خیر؟

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.