هواپیمای اوکراینی و سفر هيئت ايراني به كيف

هواپیمای اوکراینی و سفر هيئت ايراني به كيف,به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، هیأت جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی «محسن بهاروند» به منظور گفت‌وگو با مقامات اوکراینی در خصوص موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی فردا (چهارشنبه) سفری دو روزه به کی‌یف خواهد داشت.

هواپیمای خطوط هوایی اوکراین که ۱۸ دی ماه سال گذشته از تهران عازم کی‌یف بود بر اثر خطای انسانی مورد هدف موشک قرار گرفت و ۱۷۶ سرنشین آن که اکثریت آنها ایرانی بودند و بقیه اتباع اوکراین، کانادا، سوئد، انگلیس و افغانستان، جان باختند

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه «محسن بهاروند»۳۱ تیرماه در گفت‌وگویی، تصريح كرد: هیأت ایرانی هشتم و نهم مردادماه به ریاست من با مشارکت سازمان‌های داخلی ایران از جمله سازمان هواپیمایی کشوری، دفتر حقوقی ریاست‌جمهوری، قوه قضاییه به اوکراین می‌روند تا با طرف مقابل مذاکره کنند.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد : در این مذاکرات در مورد آیین کار، قانون حاکم و مشاغل کلی صحبت می‌کنیم. اگر هم در مذاکرات جلو رفتیم، چه بهتر. 

اظهارات وزير خارجه اوكراين

در همین خصوص «دمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین روز دوشنبه ششم مرداد ماه خبر داد که هیأت ایرانی روز چهارشنبه و پنج‌شنبه (هشتم و نهم مرداد ماه) برای مذاکره درباره پرداخت غرامت برای هواپیمای اوکراینی به این کشور سفر خواهد کرد.

کولبا افزود که اوکراین به نمایندگی از تمام کشورهایی که در این حادثه متضرر شده‌اند در مذاکرات حضور خواهد داشت

محمد جواد ظريف

بهاروند: هیچ پیشنهادی را نه دادیم و نه گرفتیم

معاون وزیر خارجه ایران همچنین در پاسخ به سؤالی درباره پرداخت خسارت به بازماندگان سانحه سقوط هواپیما نیز گفت : هیچ پیشنهادی را نه دادیم و نه گرفتیم. ولی یک معیار داریم و آن اینکه این نخستین واقعه نیست که اتفاق می‌افتد و محمد جواد ظريف افزود كه ایران ظرف چند روز آینده جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی را برای خوانش اطلاعات آن به فرانسه ارسال خواهد کرد
ظریف گفت که تصمیم برای ارسال جعبه‌های سیاه مدتی است اتخاذ شده و به زودی این تصمیم اجرایی خواهد شد.

در همین خصوص نیز سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره خوانش جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی در فرانسه و اینکه چه تضمینی است که اطلاعات خوانده شده به رسانه‌ها درز نکند؟ اظهار داشت: کشور فرانسه تکنولوژی خوانش را در اختیار دارد و با هماهنگی انجام شده جعبه‌های سیاه به آن کشور منتقل شد و این کار با حضور کشورهای ذینفع و به ویژه جمهوری اسلامی ایران و دولت اوکراین صورت می‌گیرد و فکر نمی‌کنم دست به چنین کاری بزنند و اطلاعات خوانده شده را از طرق غیررسمی منتشر کنند.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.