آخرین وضعیت کرونا: ۱۴۸ فوتی جدید

دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت:از دیروز تا امروز ۱۴ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به كرونا در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۴۸ مورد بستری شدند.


🔹مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر رسید.
دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت:از دیروز تا امروز ۱۴ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به كرونا در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۴۸ مورد بستری شدند.

🔹متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسید.

🔹خوشبختانه تا کنون ۱۹۸ هزار و ۹۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

🔹۳۱۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

🔹تا کنون یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۵۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

🔹استانهای خوزستان، آذربایجان های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

🔹استانهای تهران، فارس، اصفهان، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان، البرز و لرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

۱۸میلیون ایرانی تاکنون کرونا گرفته‌اند

دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری کرونا در ایران، گفت: تست‌های سرولوژی که به‌صورت رندوم انجام شده نشان می‌دهد ۱۸میلیون شهروند یعنی ۲۰درصد جمعیت تاکنون به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

۱۸میلیون ایرانی تاکنون کرونا گرفته‌اند
۱۸میلیون ایرانی تاکنون کرونا گرفته‌اند

عضو کمیته کشوری کرونا به خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۴تیرماه گفته «برای آگاهی از درصد ابتلای افراد یک منطقه به کووید۱۹ ، از این تست استفاده می‌شود که در همین راستا در ایران نیز این تست به‌صورت رندوم انجام شده است».

دکتر مردانی نیز توضیح داده که «مشکل این تستها این است که اگر IgG فرد مثبت شود، دچار تصور کاذب ایمنی در برابر بیماری می‌شود و پس از آن بدون رعایت اصول بهداشتی و یا پوشیدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به مسافرت رفته و یا در اجتماعات شرکت می‌کند که اقدام درستی نیست».

مسعود مردانی با اشاره به احتمال شیوع شدیدتر کووید۱۹ در فصل پاییز و تبعات همزمانی آن با آنفولانزای فصلی، اظهار کرد:

بروز موارد آنفولانزا همه ساله در شروع فصل سرد سال اجتناب‌ناپذیر بوده ولی پاییز امسال با سایر پاییزها تفاوت عمده‌یی دارد، چرا که تمام دنیا درگیر بیماری نوپدید کووید۱۹ ا

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.