صادرات چای ایرانی به ۱۲ کشور جهان

صادرات چای ایرانی به گزارش ایلنا، سید روح اله لطیفی اعلان كرد: کشور قزاقستان با واردات 126 تن چای ایرانی به ارزش 112 هزارو212 دلار، اولین مقصد صادراتی چای ایرانی است و به ترتیب عراق با 237 تن، افغانستان با 76 تن و آلمان با 40 تن در رتبه های بعدی صادرات چای کشورمان قرار دارند .

چای ایرانی طی 3 ماهه اول سال 99 به 12 کشور جهان صادر شده است که از حیث وزنی بالغ بر 575 تن و از حیث ارزش 493 هزارو 785 دلار است .

لطیفی در خصوص میزان واردات چای به کشور هم اظهار كرد: در 3 ماهه اول سال جاری، حدود 14 هزارو 354تن چای به ارزش 68 میلیون و890 هزارو 794 دلار از گمرکات کشور ترخیص شده است .

لطیفی در ادامه تصريح كرد : سریلانکا با بیش از 13 میلیون دلار و امارات متحده عربی نیز با بیش از 11 میلیون دلار کشورهای طرف معامله برای تامین چای خارجی بودند .

صادرات چای ایرانی به ۱۲ کشور جهان

سخنگوی گمرک ادامه داد : آمار سال‌های گذشته گمرک بیانگر این است که میزان واردات سالیانه چای در ايران بین 60 تا 70 هزار تن بوده است .

اظهارات دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک افزود : کشورمان از 14 کشور واردات چای داشته است که بیشترین حجم واردات از هندوستان با بیش از 8 هزار تن و به ارزش 36 میلیون و 812 هزار و 269 دلار بوده است .

اهمیت تجارت چای

لطیفی همچنین در تشریح اهمیت جایگاه ایران در تجارت چای اظهار اداشت: چای یک کالای مصرفی تمام اقشار جامعه است، چای پرمصرف ترین نوشیدنی پس از آب در جهان و یکی از با اهمیت ترین محصولات ارزش آفرین در بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: چین، هند، کنیا و سریلانکا کشورهای تولید کننده و صادر کننده عمده چای جهان هستند بیشتر تولیدات چین و هند در کشورهای خودشان مصرف می شود و بیشترین چای تولیدی در کنیا و سریلانکا هم صادر می شود.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.