تعرض آمریکا به هواپیمای مسافری ایران وانتقاد گسترده

تعرض آمریکا به هواپیمای مسافری ایران , شامگاه پنج شنبه، دو جنگنده آمریکایی برای یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت ماهان در آسمان سوریه ایجاد مزاحمت و این پرواز را مجبور به فرود اضطراری کرد.

این هواپیمای مسافربری که از تهران به مقصد بیروت در حرکت بود، با مزاحمت جنگنده ­های آمریکایی مواجه و ناچار به کاهش ناگهانی سرعت و فرود اصطراری در فرودگاه بیروت شد

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصريح كرد: اقدام آمریکا علیه هواپیمای مسافري ایرانی نقض واضح تعهدهای بین المللی و نوعی تروریسم حقوق بشری است که باید توسط سازمان ملل متحد محکوم شود.

عباس مقدایی خورسگانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: بر اساس مقررات و چارچوب‌های سازمان بین المللی هواپیمایی ایکائو ، هواپیمای ماهان در مسیر مشخص شده طبق مقررات پرواز می‌کرده است. اما متاسفانه برخلاف عرف تعهدات بین المللی، ‌ هواپیمای ایرانی مورد تعرض جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم با بیان اینکه امیدواریم آمریکا به اعمال نابخردانه و خلاف قانون خود خاتمه دهد، یادآور شد: این عادت غلط آمریکایی‌ها نظم و امنیت بین المللی را برهم زده و باعث نوعی مخاطره برای امنیت هوایی شده است.

وی درباره اهداف و انگیزه‌های آمریکایی‌ها از چنین رفتارهای خطرناکی اظهار داشت: حرکت آمریکا با هر انگیزه‌ای که باشد، خلاف عرف بین المللی و ناقض صلح و امنیت است.

سفیر سوریه: تعرض آمریکا به هواپیمای مسافری ایران نماد عینی تروریسم است

سفیر سوریه: تعرض آمریکا به هواپیمای مسافری ایران نماد عینی تروریسم است

به گزارش ایسنا، عدنان محمود، سفیر سوریه در تهران تاکید کرد: تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمایی مسافری ایرانی شرکت ماهان در آسمان سوریه نماد عینی از اقدامات تروریستی آمریکا علیه غیر نظامیان از جمله کودکان و زنان است و نقض آشکار قوانین و موافقتنامه‌های بین‌المللی در خصوص پروازهای غیر نظامی می‌باشد.

محمود در ادامه اظهاراتش گفت: این اقدام تجاوزگرانه علیه هواپیمای غیرنظامی ایرانی در راستای اقدامات آمریکا در حمایت از تروریسم و چپاول ثروت‌های مردم سوریه قرار می‌گیرد.
محمود در پایان همبستگی کامل خود را با مسافران هواپیمایی ایرانی که تعدادی از آنان مجروح شدند و هم با شرکت هواپیمای ماهان که پایبند تمامی مقررات و معیارهای هوانوردی بین‌المللی می‌باشد، ابراز کرد.

بیانیه انصارالله یمن درمورد اقدام آمریکا علیه هواپیمای ماهان

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، در این بیانیه تصريح كرد: عربده‌کشی آمریکا و ادامه مستمر نقض حاکمیت سوریه، شیوه‌ای خصمانه و رفتاری وحشیانه از رژیم جنایتکار است که تمامی عرف و قانون بین‌الملل را زیر پا گذاشته است.

رضایی: سیلی‌هایمان به موقع و فراموش نشدنی است

به گزارش ایسنا، ابراهیم رضایی در واکنش به تعرض جنگنده‌ آمریکایی به هواپیمای مسافری ایرانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد یک بازی هیجانی و روانی برای تاثیر بر انتخابات ۲۰۲۰ است. در ۴۰ سال گذشته آموخته ایم عقلانی باشیم ولی می دانند سیلی هایمان به موقع و فراموش نشدنی است.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.