گوشت قرمز «در حال ناپدید شدن» از سفره طبقه کم‌درآمد و متوسط ایران است

 


گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از تورم در كشور اشاره مي كند  که مصرف گوشت قرمز در سال ۹۸ در میان طبقه متوسط جامعه به‌نسبت سال ۹۵ بیش از ۳۰ درصد کاهش يافت


 در روز دوشنبه ۱۶ آبان، کاهش شدید مصرف گوشت قرمز  در همين زمان که حتی کالاهایی مثل گوشت مرغ که ارز ترجیحی نيز دریافت می‌کنند، رشد قیمت بالای صد درصد داشته‌اند.


بنابر نتيجه گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، در دهک سوم که می‌توان آن را کم‌درآمدترین قشر «طبقه متوسط» نامید، مصرف گوشت قرمز، ۳۶ درصد و مصرف برنج ۱۸ درصد كاهش يافته است.






 دیگر نمی‌توانم گوشت و مرغ بخرم


از همين سوي آقاي توفیقی، رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراها که محاسبات مستقل سبد معاش خانوارها را انجام می‌دهد،اظهار داشت که این روزها با هر کارگر و مزد بگیر ساده‌ای که صحبت کنید، در اولین جمله‌ به شما می‌گوید که( دیگر نمی‌توانم گوشت و مرغ بخرم).



 رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی كشور از کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی فروش گوشت در ايران نسبت به سال گذشته خبرگزاري كرد و افزود که «زيادی از مغازه‌های گوشت‌فروشی «تغییر کاربری» داده‌اند.»


انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی تصريح کرده بود که زیادی از خانواده‌ها در كشور مصرف گوشت قرمز، سفید، تخم‌مرغ و لبنیات را كاهش شديد يافت یا آن‌ها را از سفره خود حذف کرده‌اند.


بنابر نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان كشور، ایسپا نیز بیشتر از هشت درصد خانوارهای ایرانی مورد سؤال، بيان کرده بودند که در سال ۹۸ گوشت قرمز مصرف نکردند.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.