کانون مدافعان حقوق بشر خواستار بيان نامهاي کشته‌شدگان تظاهرات آبان ۹۸ شد

 کانون مدافعان حقوق بشر در سالگرد اعتراض‌های آبان ۹۸، خواستار بيان نامهاي کشته‌شدگان و همچنین آزادی بی‌قید و شرط تمام زندانیان سیاسی و عقیدتی، به‌ویژه بازداشت‌شدگان این اعتراضات شد.

این گروه حقوق بشری روز سه‌شنبه ۱۳ آبان در نوشته خود با نشان به اینکه نیروهای امنیتی و نظامی در برخورد با اعتراض‌های آبان ۹۸،‌ عده بسیاری را بازداشت کردند،‌ نوشت که بازداشت‌شدگان در دادگاه‌های انقلاب با احکام سنگین، از جمله اعدام، مواجه شده‌اند.

در میان کشته‌شدگان، شماري دانش‌آموز و افراد کم‌تر از ۱۸ سال بودند.

کانون مدافعان حقوق بشر همچنین بنابر گزارش خبرگزاری رویترز درباره کشته شدن ۱۵۰۰ تن از معترضان به دست نیروهای امنیتی، تاکید کرد که در میان کشته‌شدگان، عددي دانش‌آموز و افراد کم‌تر از ۱۸ سال بودند.

بنابر گزارش‌ها، تعدادي کشته‌شدگان تظاهرات آبان ۹۸، بین ۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تن بوده است. در این ارتباط، جمهوری اسلامی با وجود گذشت یک سال، همچنان از بيان آمار دقیق کشته‌شدگان خودداری کرده است.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.