بیش از 118 درصد افزایش قیمت مسکن در تهران طی یک سال

  بنابر اعلام بانک مرکزی ، متوسط ​​قیمت مسکن در تهران در ماه نوامبر نسبت به یک سال قبل بیش از 118 درصد و اجاره بها نزدیک به 29 درصد افزایش یافته است.

متوسط ​​قیمت هر متر مربع برای یک خانه در تهران به 27 میلیون و 100 هزار تومان رسیده است که نسبت به ماه مشابه سال قبل 118.2 درصد و نسبت به ماه اکتبر 8.1 درصد افزایش داشته است.



به استناد به این گزارش ، از 22 استان تهران ، بیشترین متوسط ​​قیمت متر برای یک خانه 55 میلیون تومان در منطقه 1 و کمترین آن حدود 12 میلیون تومان در منطقه 18 بوده است.


قیمت خانه ها نیز در منطقه 18 با 99 درصد و در منطقه 1 با 134.3 درصد افزایش یافت


قیمت اجاره در تهران در این ماه همچنین نسبت به سال قبل 7/28 درصد و در کل مناطق شهری 31/9 درصد افزایش داشته است.


دولت قبلاً اعلام کرده بود كه حداكثر افزایش اجاره بها در تهران باید 25 درصد ، در شهرهای بزرگ 20 درصد و در سایر شهرها 15 درصد باشد.



 این طرح شکست خورده است.


در همين زمان ، برخی از اقتصاددانان می گویند این طرح شکست خورده است.


به گفته کارشناسان ، رشد پدیده هایی مانند مهاجرت معکوس ساکنان شهرهای بزرگ به حومه شهر ، پشت بام خواب ، ماشین خواب ، کارتن خواب یا زندگی در سکونتگاه های غیررسمی از پیامدهای افزایش قیمت در بازار مسکن و اجاره بها است.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.