مدير بانک مرکزی ایران: اتهامات بحرین فرمایشی و سیاسی است

 مدیر بانک مرکزی ایران اظهار داشته است محکومیت و جریمه بانک‌های ایران در بحرین فرمایشی و سیاسی است.

مدیر اداره بررسی‌های حقوقی بانک مرکزي (مرتضی اعتباری)، اظهار داشت  تا حالا دولت بحرین حق دفاع به اتهام‌های طرح شده علیه بانک‌های ایران را نداده و آرای احتمالی فاقد اعتبار و وجاهت قضایی است.

وي تاکید كرد كه این  بانک‌های ایرانی ابلاغ قانونی در مورد اتهامات هم دریافت نکرده‌اند،‌ اظهار داشته است این آرا  بنا بر پرونده‌های ساختگی صادر شده است.

بحرین اظهار داشت بررسی‌های نهادهای نظارت بر فعالیت‌های بانکی این کشور اشاره كند بانک مرکزی و دیگر بانک‌های ایران از طریق بانک المستقبل مستقر در بحرین طی سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ حدود هفت میلیارد دلار پولشویی کرده‌اند.

دادگاه عالی کیفری بحريني در هفت پرونده پولشویی، بانک‌های ایرانی، از ميان آنها بانک مرکزی و چندين مقام بانکی المستقبل را که متهم به پولشویی هستند. 

بحرین نيز افزود فیوچر بانک با پنهان‌کاری، جعل اسناد و عدم اطلاع‌رسانی صحيح از مقصد نقل و انتقالات مالی و با استفاده غیرقانونی از امکانات بین‌المللی برای ارتباطات مالی بین بانکی، از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ حداقل ۴۵۰۰ مورد عملیات بانکی انجام داد


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.