ایران از ميان «بزرگ‌ترین تهدیدهای سایبری» برای کانادا

 مرکز امنیت سایبری کانادا دیروز چهارشنبه در گزارشی ایران را در کنار سه کشور چین و کره شمالی وروسيا بزرگ‌ترین تهدید سایبری برای این کشور توصيف کرد.

خبرگزاری فرانسه روز پنج‌شنبه بنابر نتيجه هاي  این مرکز نوشت که چهار کشور ذكر شد  به احتمال بسيار در حال تلاش هستند تا توانایی‌های خود را برای ایجاد اخلال در زیرساخت‌های کشور کانادا بالا ببرند.

از ميان این زیرساخت‌ها که می‌تواند از سوي چهار کشور در خطر باشد یکی هم سیستم تامین برق در کانادا است.

این مرکز کانادایی همچنین منتظر است که ایران و روسیه و چین و کره شمالی مالکیت معنوی وابسته به مبارزه با همه‌گیری كوويد 19 در کانادا را هدف قرار دهند.

در چند سال اخیر به هکرهای وابسته به  ایران در گزارش‌های متعدد نشان دهد و ردپای آنها در حملات متفاوت شناسایی شده و در مواردی این هکرها در خارج از كشور رسما به حمله سایبری و سرقت اطلاعات متهم شده‌اند.

این مجله اظهار داشت ، این اولین بار نیست که این گروه ایرانی معروف به "کتابدار خاموش" و همچنین TA407 Cobalt Dickens عملیات دزدی دریایی و نفوذ را انجام می دهند.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.