معاون روحانی از پرداخت غرامت سرنگونی هواپیما از صندوق توسعه دفاع کرد

  در پی انتشار اخباری مبنی بر پرداخت غرامت هواپیمای سقوط کرده اوکراینی از صندوق توسعه ملی ایران ، معاون حقوقی رئیس جمهور از این اقدام دفاع کرد و گفت که منبع هزينه كردن نمی تواند "فرد" باشد.

لعیا جنیدی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت به خبرگزاری  (ایسنا) گفت: "سرانجام ، همه نهادهای مربوطه از منابع یکسانی استفاده می کنند.""اگر در داخل دستگاه غرامت پرداخت کنید ، نتیجه نهایی پرداخت شخصی غرامت نیست."


وي افزود: "این اتفاق می افتد وقتي که شخصی مرتکب تخلف می شود اما شخص نمی تواند این منابع را تامین کند." بنابراین ، از منابع اختصاص یافته به دستگاه ها استفاده می شود.



اظهارات وی پس از آن اعلام شد که روزنامه "شرق" روز سه شنبه 25 دسامبر در گزارشی انتقادی نشاد داد  دولت 200 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای پرداخت غرامت سقوط کردن هواپیمای اوکراینی برداشت خواهد کرد.



 تصمیم را "ناسازگار" با قوانین و مقررات صندوق توسعه


این روزنامه این تصمیم را "ناسازگار" با قوانین و مقررات صندوق توسعه توصیف کرد و نوشت که این صندوق برای ایران تاسیس شده و مطابق با اساسنامه ، موجودی آن نباید صرف چنین مواردی شود.


هواپیمای اوکراینی با پرواز شماره 752 صبح روز۱۸ دی‌‌ماه ۹۸ توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران سقوط شد و همه 176 سرنشین آن کشته شدند.


مقامات ایرانی به مدت سه روز دلیل اصلی سقوط هواپیما را پنهان کردند ، سپس اعتراف کردند که هواپیمای اوکراینی توسط دفاع سپاه پاسداران ایران سرنگون شد و آن را "خطای انسانی" توصیف کرد.


کی یف ضمن استقبال از تمایل تهران به پرداخت غرامت برای سرنگونی هواپیمای اوکراینی ، پس از تعیین جزئیات حادثه ، میزان غرامت را تمدید کرد.



Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.