طرح «تعطیلی دو هفته‌ای» تمام دستگاه‌های دولتی در شهرهای بزرگ

 عضو ستاد ملی مقابله با کرونای كشور روز پنج‌شنبه، با اشاره به ناکارآمدی طرح محدودیت ساعتی کسب ‌و کار تاکید کرد که قطع زنجیره کوويد-19 تنها با تعطیلی کامل و سه هفته‌ای همه دستگاه‌ها محقق می‌شود.

آقای مردانی درباره اين اظهار داشت : «به‌رغم این‌ که اجرای طرح ملی مقابله با کوويد-19 برای کاهش تردد عملیاتی شد، من حدود ساعت ۱۸ مدت‌ها در ترافیک شهری گرفتار شدم که معني آن است که اجرای این طرح تغییری در رفتار مردم ایجاد نکرده است.

بنابر بيان ستاد ملی مقابله با کرونا مشاغل غیرضروری از روز ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر باید از ساعت ۱۸ در پايتخت، مراکز استان‌ و شهرهای پرجمعیت دست از کار بکشند.

آقای مردانی امروز در ادامه بر ضرورت تعطیلی کامل و دو الی سه هفته‌ای همه دستگاه‌های دولتی تاييد کرد و فقط راه کنترل و قطع زنجیره  كوويد-19 در ايران  را با این روش قابل تحقق دانست.

این طرح به رئيس جمهور پیشنهاد داده شده است.

به رغم اينكه  بسیاری از کارشناسان و مسئولان  لزوم تعطیلی حداقل دو هفته‌ای تهران و شهرهای دیگر که آمار کوويد-19 در آن‌ها زياد بالا است، دولت تا حالا در مقابل این خواسته مقاومت کرده است.

آقای مردانی در مصاحبه امروز خود با ایرنا همچنین استفاده از ماسک را بهترین راه جلوگیری از آلوده شدن به کرونا خوانده وافزود : اسکناس‌های آلوده به کرونا از ۶ تا ۱۲ ساعت احتمال انتقال كوويد-19به افراد سالم را دارند.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.